توزیع عادلانه اعتبارات در بودجه ۱۴۰۱

شهردار فردیس گفت: بودجه ۱۴۰۱ با ۲۲ درصد هزینه‌های جاری و ۷۸ درصد عمرانی و به صورت محله‌محور پیش‌بینی شده که نشان‌دهنده پیشرو بودن شهرداری در اقدامات عمرانی و توجه به محلات کم‌برخوردار است.

محمدرضا آژیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در اصلاح متمم بودجه بهای خدمات و تنظیم بودجه ۱۴۰۱ اقدامات مثبتی انجام شده است، اظهار کرد: در تنظیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس جهش در توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌های شهر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه به طور معمول در تنظیم بودجه شهرداری‌ها ۴۰ درصد از آن برای اقدامات عمرانی و ۶۰ درصد نیز جهت هزینه‌های جاری پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: دفترچه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس که به شورا ارسال شده است، ۲۲ درصد از آن جاری و ۷۸ درصد عمرانی در نظر گرفته شده که نشان می‌دهد شهرداری فردیس در انجام اقدامات عمرانی پیشرو است. اگر بتوانیم این چابکی را حفظ کنیم، برای سال آینده بخش عمده‌ای از عقب‌افتادگی‌های شهر جبران می‌شود.

شهردار فردیس با بیان اینکه توزیع عادلانه اعتبار، خدمات و امکانات در بودجه ۱۴۰۱ رعایت شده است، تصریح کرد: بودجه شهرداری فردیس در گذشته محله‌محور نبود و در بسیاری حوزه‌ها سرریز و بر اساس سلیقه در یک محل صرف می‌شد؛ به منظور رعایت عدالت در توزیع اعتبارات به ویژه در مناطق کم‌برخوردار، دفترچه بودجه سال آینده شهرداری فردیس به صورت محله‌محور تنظیم شده و نیازهای محلات مختلف شهر را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مطالبات مردم و نیازهای شهر در بودجه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: پارک سوار مرکزی، تفرجگاه شمالی، فاز دوم کمربندی شهری، خرید و تجهیز کامل ماشین‌آلات آتش‌نشانی، سه تقاطع غیرهمسطح، فرهنگسرای جامع شهر، ایستگاه پشتیبان آتش‌نشانی، آرامستان، توسعه بوستان‌ها، دهکده ورزشی، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری برای تأمین آب فضای سبز بخشی از پروژه‌هایی است که در برنامه‌ریزی مالی شهرداری برای سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

سامانه «جی آیاس» در خدمت مدیریت املاک شهرداری فردیس

آژیر با اشاره به مدیریت اطلاعات املاک فردیس بر اساس سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS)، افزود: برای اولین بار در سطح استان البرز شهرداری فردیس احصای املاک را بر اساس سیستم دیتا محور و «جی آی اس» انجام می‌دهد و مدیریت املاک به صورت دیتا در سیستم مشخص می‌شود که اندکی زمانبر است. احصای املاک فردیس تا یک ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

کد خبر 553915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.