چگونه می‌توان جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان شد؟

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: هر سال سایت مؤسسه ISI طی ارزیابی یک درصد دانشمندان برتر جهان را معرفی می‌کند که در این دوره از ایران بنده نیز به عنوان یکی از دانشمندان یک درصد برتر برگزیده شدم.

بهزاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مدرک کارشناسی و ارشد رشته شیمی خود را از دانشگاه اصفهان دریافت کرده است، اظهار کرد: مدرک دکتری شیمی تجزیه را از دانشگاه صنعتی اصفهان دریافت و به مدت سی و سه سال عضو هیئت علمی این دانشگاه و در گروه تجزیه آن مشغول به فعالیت هستم، همچنین طی این مدت مسئولیت‌های مختلفی در سطح دانشکده و استان داشته‌ام.

وی افزود: پس از به چاپ رسیدن مقالات علمی در نشریات معتبر و استناد کردن دیگر افراد به آن مقالات علمی، امتیازی توسط مؤسسه علمی ISI به محقق تعلق می‌گیرد و پس از آن بر اساس تعداد مقالات و میزان امتیازات رنکینگ محققان اعلام می‌شود. هر سال سایت مؤسسه ISI طی این ارزیابی یک درصد دانشمندان برتر جهان را معرفی می‌کند که در این دوره از ایران من به عنوان یک درصد برتر برگزیده شدم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه مؤسسه آمار وزارت علوم هر سال این مطالب را منتشر می‌کند گفت: برخی دیگر از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در دوره‌های مختلف جز یک درصد برتر دنیا بوده‌اند؛ تعداد مقالات به چاپ رسیده بنده بیش از ۳۷۰ مقاله بین‌المللی در نشریات و بیش از صد مقاله از کنفرانس‌ها بوده که امتیاز به دست آمده آن نزدیک به ۱۰ هزار است.

کد خبر 553908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.