سردیس اولین شهید انقلاب در محله حسین‌آباد نصب شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت دهه فجر سردیس "شهید محمدعلی ذاکر" اولین شهید انقلاب در محله حسین‌آباد نصب شد.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یاد شهدا را باید با فضا آرایی‌های مناسب برای جوانان و آیندگان ماندگار کنیم، اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر سردیس "شهید محمد علی ذاکر" اولین شهید انقلاب با هزینه ۷۰۰ میلیون ریال ساخته و در محله حسین‌آباد (محل تولد، زندگی و شهادت این شهید والامقام) نصب شد.

وی ادامه داد: به منظور زیباسازی منطقه پنج شهرداری اصفهان برنامه‌های متعدد نورپردازی در دست اجرا داریم که در ماه‌های پایانی سال اجرایی خواهد شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: در کنار نورپردازی‌های جدید، عوامل زیباسازی منطقه طی روزهای آینده اقدام به تکمیل نورپردازی‌های سطح منطقه کرده و با رفع خرابی نورپردازی‌ها، زیبایی را به منطقه باز خواهند گرداند.

وی با بیان اینکه بعضی از نقاط شهری به دلیل شرایط کالبدی خاص یا ویژگی‌های عملکردی در آن فضا، می‌تواند زمینه‌ساز جرایم شهری شود، گفت: توجه مدیریت شهری به این فضاها که به نقاط بی‌دفاع شهری معروف است، موجب کاهش جرایم خواهد شد.

رضایی ادامه داد: با انجام روشنایی‌ها، نورپردازی، رنگ‌آمیزی و ترغیب مردم جهت حضور پر رنگ در این اماکن علاوه‌بر کاهش بزه اجتماعی، چهره آن نقطه شهر از فضای بی‌دفاع شهری خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه نورپردازی‌های معابر منطقه پنج با هدف زیباسازی در یک ماه اخیر به اجرا در آمده است، تصریح کرد: تونل نوری سپاهان‌شهر با هزینه ۱۲۰ ملیون تومان، نورپردازی تک درختان خیابان وحید با پروژکتورهای رنگی LED و دیوارنگاره خیابان حسین‌آباد از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اضافه کرد: پاتوق توحید نیز با نصب استوانه و نورپردازی حکاکی شده با اشعاری در مدح شهدا، نصب مبلمان شهری و فلاور باکس با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان اجرایی شد.

کد خبر 553866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.