تشکیل کمیته سلامت اداری در شهرداری اصفهان

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نخستین جلسه کمیته سلامت اداری به استناد بند یک فصل دوم طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، روز چهارشنبه بیستم بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود که رئیس و دو نماینده از شورای اسلامی شهر نیز در این کمیته حضور خواهند داشت.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح "شفافیت و ارتقای سلامت اداری" که در چهار فصل و ۲۵ بند تکالیفی را برای شهرداری اصفهان تعیین کرده است تا با اجرای این موارد ضمن تقویت نظارت مردمی بر مجموعه مدیریت شهری با شفافیت هر چه بیشتر روزنه‌های فساد بسته شود، پس از تصویب در شورای اسلامی شهر جهت تأیید نهایی به فرمانداری اصفهان ارسال شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۹ دی‌ماه سال جاری، فرماندار اصفهان بدون هیچ اعتراضی طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری شورای ششم را تأیید کرد، افزود: با توجه به ظرفیتی که در طرح شناسایی شده، شهرداری اصفهان موظف است تا ۲۹ بهمن‌ماه کمیته سلامت اداری را تشکیل داده و آئین‌نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌های مربوط به اجرای طرح را نیز تدوین کند.

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان مکلف به تشکیل کمیته سلامت اداری متشکل از شخص شهردار (به عنوان ریاست کمیته) و در غیاب وی نماینده تام‌الاختیار شهردار، مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات، مدیرکل حراست، مدیرکل امور حقوقی و مدیر کل سرمایه انسانی ظرف مدت یک ماه از تصویب طرح است.

وی با بیان اینکه کمیته سلامت اداری موظف به تصویب سیاست‌ها، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد در شهرداری اصفهان و پیگیری موضوعات است، گفت: کمیته سلامت اداری موظف است نسبت به ارائه پیشنهادات خود برای حمایت از سوت‌زن‌ها و نیز تقدیر از نیروهای برگزیده سلامت اداری اقدام کند و در این خصوص آئین‌نامه‌ای را به تصویب برساند.

صالحی تاکید کرد: کمیته سلامت اداری موظف است گزارش مربوط به اقدامات انجام شده شامل تعداد گزارش‌های دریافتی، پیگیری‌های انجام شده، تشویق سوت‌زن‌ها و نوع برخورد با متخلف را منتشر کند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه کمیته سلامت اداری به استناد بند یک فصل دوم طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، روز چهارشنبه _بیستم بهمن‌ماه_ سال جاری برگزار می‌شود که رئیس و دو نماینده از شورای اسلامی شهر نیز در این کمیته حضور خواهند داشت.

کد خبر 553864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.