صادرات  ۱۳ هزار تن خامه به روسیه

مدیر کل سازمان دامپزشکی استان اصفهان گفت: سال گذشته از استان اصفهان ۱۳ هزار تن خامه و بیش از ۷ هزار تن پنیر به روسیه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام موحدی امروز- یکشنبه- ۱۷ بهمن ماه- در مراسم تکریم و معارفه مدیران دامپزشکی گلپایگان، اظهار کرد: شبکه دامپزشکی با هدف حفظ امنیت غذایی و اقتصاد کشور در کنترل بیماری‌های دام و طیور تلاش دارد.

وی گفت: در چند سال اخیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان با تلاش کارشناسان شبکه دامپزشکی کنترل شده است.

صادرات ۷۰ درصد محصولات لبنی استان به روسیه

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به تضمین سلامت و بهداشت عمومی علاوه بر درمان دام‌ها توسط دامپزشکی، افزود: صادرات فرآورده‌های لبنی و یا گوشتی بسیار پیچیده‌تر از محصولات کشاورزی است ولیکن با عمل بر اساس استاندارهای بین‌المللی موفق به تولید با کیفیت شدیم.‌

موحدی افزود: سال گذشته از استان اصفهان ۱۳ هزار تن خامه و بیش از ۷ هزار تن پنیر به روسیه صادر شده است؛ ۷۰ درصد محصولات لبنی استان اصفهان به روسیه صادر و یک گرم برگشت داده نشد.

اتحادیه اروپا اجازه صادرات خاویار ایران را داد

موحدی ادامه داد: هفته گذشته اتحادیه اروپا اجازه صادرات خاویار ایران را داد و این نتیجه تلاش ۲ سال و نیم سازمان دامپزشکی است که توانست قوانین بهداشتی را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه گلپایگان قطب دامداری و کشاورزی است و می‌تواند نقش مهمی در حوزه صادرات ایفا کند، گفت: امروز مبنای صادرات محصول رعایت استاندارهای بین‌المللی است یعنی روند تولید باید مورد تأیید کشور خریدار قرار گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: اگر شیر تولیدی کیفیت نداشته باشد محصولات لبنی بازار صادرات ندارد، سخت‌گیری شبکه دامپزشکی در تولید شیر به دلیل حفظ بازار صادرات است.

کمبود نهاده‌ها آزاردهنده است

موحدی گفت: کمبود نهاده‌ها برای شبکه دامپزشکی آزاردهنده است زیرا انتقال نهاده‌ها از یک واحد به واحد دیگر موجب انتقال انواع ویروس و باکتری می‌شود.

وی گفت: تحریم‌های استکبار جهانی موجب افزایش قیمت واکسیناسیون دام و طیور شد، بر اساس اعتباراتی که به سازمان دامپزشکی دادند یکسری واکسیناسیون را رایگان انجام می‌دهیم، اما یکسری که دولت نیز به ما تخفیف داده دامداران باید تهیه کنند.

کد خبر 553856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.