بارگذاری جمعیت منطقه ۲۲ بر اساس طرح تفصیلی خواهد بود

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بارگذاری جمعیت و ساخت و ساز در منطقه ۲۲ خارج از طرح تفصیلی این منطقه نخواهد بود.

به گزارش ایمنا، جعفر شربیانی در حاشیه چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه الحاق پرونده‌های توافقات فاقد پروانه ساختمانی منطقه ۲۲ تهران که برای بررسی بیشتر به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برگشت داده شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی پرونده توافق شده در شهرداری منطقه ۲۲ تهران مربوط به مصوبه‌های شورای پنجم است.

وی با بیان اینکه تعدادی از اعضای شورا پنجم نیز عضو کمیته بررسی و اجرای این مصوبه بودند، افزود: با توجه به اینکه با گذشت زمان توافقات نهایی برای صدور پروانه ساخت حاصل نشده، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران آن را در قالب لایحه‌ای در صحن شورای شهر تهران مطرح کرد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تعداد ۲۲۵ پرونده توافق شده در این زمینه وجود دارد که مربوط به انبوه سازی و شرکت‌های تعاونی در منطقه ۲۲ تهران است.

وی افزود: برای اینکه حقوق عمومی شهرداری و مالکان در این خصوص استیفا شود، این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون شهرسازی و معماری ارجاع داده شد تا ظرف مدت یک هفته بررسی‌های کامل روی آن انجام شود.

شربیانی با بیان اینکه در جریان این توافقات از سوی مالکان میزان پرداخت بالایی به شهرداری تهران انجام شده است، گفت: این پرونده‌ها در مرحله توافقات اولیه باقی مانده و هنوز پروانه ساخت برای انجام عملیات عمرانی برای آنها صادر نشده است.

وی تاکید کرد: آنچه در کمیسیون شهرسازی و معماری در بررسی این لایحه مورد توجه قرار گرفته، این است که تمامی ساخت و سازها و بارگذاری‌های جمعیتی خارج از طرح تفصیلی منطقه ۲۲ انجام نشود.

منبع: ایرنا

کد خبر 553810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.