برداشت ۳۰۰ میلیون ریالی از حساب با ارسال لینک احراز هویت سامانه ثنا

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه شکوائیه علیه شهروندان اقدام به ارسال پیامک جعلی و برداشت از حساب آن‌ها می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروندان مالباخته مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه احراز هویت، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان اظهار کردند پس از دریافت پیامکی با عنوان " شکوائیه علیه شما" و ورود به لینک معرفی شده برنامه‌ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه دانلود و جهت احراز هویت مبلغ ۲۰ هزار ریال از کاربران درخواست شد و پس از آن همه موجودی حساب آنها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده‌اند، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یک‌بار مصرف کرده است و با دسترسی به لیست مخاطبین پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می‌کند.

وی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی در توصیه به شهروندان گفت: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

کد خبر 553809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.