پایداری جوی تا پایان هفته/کاهش ۲ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا دو درجه‌ای کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان، گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواخر هفته بر روی استان است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواخر هفته بر روی استان است، بر این اساس وضعیت جوی در این مدت در بیشتر مناطق استان به شکل صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی از کاهش یک تا دو درجه‌ای کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد و افزود: امروز حداکثر دمای شهر اصفهان به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، کمینه دمای فردا صبح نیز منفی سه درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گرم‌ترین نقطه استان تا شبانه‌روز آینده را خوروبیابانک با ۲۰ درجه سانتی‌گراد معرفی کرد و گفت: خنک‌ترین شهرستان نیز بوئین و میاندشت با منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد است، میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته نیز چندان قابل ملاحظه نبوده است، حداکثر بارش در شهرستان سمیرم با یک میلی‌متر، خوانسار با ۹ دهم میلی‌متر، چادگان یک میلی‌متر باران و یک سانتی‌متر برف ثبت شده است.

وی درباره پیامدهای پایداری جوی نیز افزود: شرایطی که در طراز میانی جو وجود دارد مانع از انباشت آلاینده‌ها می‌شود و ممکن است برای ساعت‌های میانی روز شاهد تجمع آلاینده‌ها باشیم اما این الگوی جوی تا پایان هفته تغییر می‌کند.

کد خبر 553793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.