تمام درآمد اهالی میانکوه از زمین‌های کشاورزی است

نماینده کشاورزان بخش میانکوه شهرستان اردل گفت: تمام درآمد اهالی میانکوه از زمین‌های کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ابوطالب بخشی» امروز _یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰_ در جلسه بررسی مشکلات پمپاژ آب اراضی کشاورزی بخش میانکوه، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ طی مصوبات شورای اداری فرمانداری اردل، مقرر شد در جهت روستاهای حاشیه‌نشین بخش میانکوه طرح‌هایی در قالب جنگل‌داری چندمنظوره یا غنی‌سازی جنگل‌های بالای کارون چهار ایجاد شود اما مشکلاتی از قبیل تراکم و مستثنی بودن زمین‌های فوق منجر شده که تاکنون مصوبه مذکور اجرایی نشده است.

وی افزود: ازآنجاکه زمین‌های تلخاب متعلق به همه اهالی منطقه میانکوه بوده و تمام درآمد آن‌ها از همین زمین‌ها است، لذا در جلسات متعدد با مسئولان در سال ۱۳۹۵ به منظور برداشت آب از سد کارون، چهار جهت مجتمع‌های گلخانه‌ای و توسعه کشاورزی مصوباتی از سوی استانداری دریافت شد.

نماینده کشاورزان بخش میانکوه شهرستان اردل با بیان اینکه گرفتن مجوزهای لازم به‌منظور پمپاژ آب به زمین‌های بالادست کارون چهار برای کل منطقه مهم است و همه مردم ذی‌نفعان طرح هستند، گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون با توجه به فراهم کردن نقشه‌های مورد نیاز و مدارک و ارائه به مسئولان مرتبط به دلایل مختلف این مهم اجرا نشده است.

بخشی اظهار کرد: منطقه میانکوه دارای جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر بوده است که در فصل بهار به علت مهاجرپذیری منطقه، جمعیت به ۲۳ هزار هم می‌رسد؛ لذا کمبود امکانات و نبود آب برای کشاورزی مهاجرت مردم این منطقه به شهر را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نقشه به صورت تفکیک توسط کارشناسان خبره ترسیم شده است و همه اهالی خواستار اجرای طرح آبرسانی از سد کارون چهار هستند، از مسئولان در حوزه منابع طبیعی و اداره آب منطقه‌ای استان درخواست رفع موانع از این طرح را داریم.

کد خبر 553790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.