چهارمحال‌وبختیاری صنعت توسعه یافته ندارد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در این استان صنعت توسعه یافته وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیاوش سلیمانی‌دشتکی» امروز – یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه_ در جلسه بررسی مشکلات پمپاژ آب اراضی کشاورزی بخش میانکوه اردل، با اشاره به اهمیت صنعت کشاورزی در امنیت غذایی و سلامتی جامعه و توجه به ابعاد مختلف اقتصادی بخش کشاورزی، اظهار کرد: باید نقش بخش کشاورزی در صنعت و اقتصاد جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه کشاورزی به شیوه سنتی و استفاده از روش‌های سنتی آبیاری باعث هدررفت آب می‌شود، درحالی‌که تجهیز مزارع کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری میزان مصرف را به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد داد، افزود: تکنولوژی این سامانه‌ها از چند سال پیش وارد کشور شده است، اما هنوز کشاورزانی هستند که شیوه‌های سنتی را برای آبیاری مزارع خود به کار می‌برند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این استان، صنعت توسعه یافته وجود ندارد، گفت: کشاورزی نه تنها مواد غذایی مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند، بلکه می‌تواند مواد اولیه صنعتی لازم برای توسعه بخش صنعت، مانند صنایع نساجی را نیز فراهم آورد.

وی با بیان اینکه صنعتی شدن با شهرنشینی، نیازمند امکانات بیشتر اشتغال و درآمد است، تصریح کرد: با تقویت بخش کشاورزی و دامپروری طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل و طرح‌هایی برای حل مشکلات مردم آغاز می‌شود.

کد خبر 553787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.