آنچه در جلسه ۲۹ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، جزئیات لوایح و مصوبات بیست‌ونهمین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران ایمنا در رابطه با مصوبات جلسه امروز-یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه- شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ایام دهه فجر و تسلیت شهادت «علی‌اکبر رنجبر» شهید مدافع امنیت، اظهار کرد: امروز جلسه علنی شورای اسلامی شهر تحت تأثیر بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برگزار شد.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ روز کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و حدود چهار روز نیز کمیسیون تلفیق با حضور تمام اعضا برای بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری اصفهان و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه تشکیل شده است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رقم بودجه شهرداری حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: بیست و نهمین جلسه علنی شورا، امروز با حضور آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با دستورات مربوطه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه امام جمعه اصفهان ضمن ارائه نکاتی در رابطه با «جهاد تبیین» و شرایط روز کشور، بر لزوم توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با این موضوع مهم تاکید کرد.

صالحی تصریح کرد: در ادامه بررسی لایحه «تمدید اجاره برخی از غرفه‌ها و اماکن سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان» در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت و با توجه به تاکید بر حقوق شهر و شهروندان و کنترل هزینه‌ها، شورا ضمن تاکیداتی در این رابطه، این لایحه را مبنی بر ادامه فعالیت غرفه‌داران بر اساس قرارداد قبلی و تا دو سال آینده تصویب کرد.

وی افزود: لایحه «مبالغ پیشنهادی حق بهره‌برداری ماهیانه غرفه‌های بازار گیاهان دارویی» نیز در دستور کار شورای اسلامی شهر بود که براساس نظریه کارشناسی و آئین‌نامه بهره‌برداری مربوطه و با توجه به بررسی در کمیسیون خدمات شهری، امروز در جلسه علنی مطرح و مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد که در نهایت مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: لایحه «تمدید اجاره چهار بازار از بازارهای روز کوثر برای سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱» نیز مطرح شد که با توجه به دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های موجود، با در نظر گرفتن نظریه کارشناسی و اعلام نظر اعضای شورای اسلامی شهر به لحاظ رعایت عدالت در مقایسه با سایر غرفه‌ها که به صورت مزایده واگذار شده بود، با تغییر ۳۰ درصدی نسبت به نظریه کارشناسی به تصویب اعضای شورا رسید.

کد خبر 553760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.