اقدامات اخیر دولت آمریکا به معنای لغو تحریم ها نیست

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: توقف برخی تحریم‌ها از جانب آمریکا با آنچه ما به عنوان لغو تحریم‌ها از آن صحبت می‌کنیم فاصله زیادی دارد اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها برای انجام توافق آماده هستند.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص معافیت برخی از تحریم‌های ایران توسط آمریکا اظهار کرد: یک سری تحریم‌های ایران که متعلق به جنبه‌های فنی بود توسط آمریکا متوقف شد اما بیشتر منافع آن متوجه خود آمریکایی‌ها است.

وی ادامه داد: اقدامات اخیر دولت آمریکا به معنای لغو یا توقف تحریم نیست زیرا بیشتر منافع به سمت آمریکایی‌ها است تا شاید بتوانند آخرین اطلاعات را از وضعیت سایت‌های هسته‌ای به دست بیاورند.

این کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا قصد دارد افکار عمومی را به سمت خود متمایل و نشان دهد که برای انجام توافق آماده است، گفت: آنچه مدنظر است مواضع وزیر امور خارجه ایران است که گفت ما خواهان توافق خوب و لغو تحریم‌های اقتصادی از جمله فروش نفت و انتقال منابع عمومی و … هستیم.

وی تاکید کرد: توقف تحریم فعلی از جانب آمریکا با آنچه ما به عنوان لغو تحریم‌ها از آن صحبت می‌کنیم فاصله زیادی دارد اما نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برای انجام توافق آماده هستند.

این کارشناس روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: آمریکا با توقف تحریم‌ها به افکار عمومی نشان می‌دهد که اکنون آمریکا یک گام مثبت برداشته و حال باید ایران یک گام دیگر بردارد و در مواضع خود تغییر نشان دهد و یا مطالبات آمریکایی‌ها را تأمین کند که به نوعی فریب کاری است.

وی گفت: مطالبات ایران در حوزه‌های تحریمی و آنچه در برجام آمده روشن است و آمریکایی‌ها باید تصمیم جدی بگیرند که آیا می‌خواهند در برجام بمانند و به تعهدات خود عمل کنند یا خیر؟ در حال حاضر مساله تعهدات آمریکا است که نقض و لغو شده که باید به تعهدات عمل کنند و در صوت موافقت ایران به برجام بازگردند.

کد خبر 553747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.