لاماری ایما + مشخصات، امکانات و قیمت آرین پارس موتور

خودرو لاماری ایما آرین پارس موتور جدید به شرکت دانگ فنگ تعلق دارد و با نام فورتینگ تی ۵ ایوو در سایر بازارها شناخته می‌شود، مشخصات فنی، طراحی بدنه، آپشن ها و قیمت این خودرو شاسی بلند مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، لاماری ایما در بازار چین و سایر کشورها با نام دانگ فنگ (T۵ Evo) شناخته می‌شود که نسخه‌ای بهبود یافته از دانگ فنگ T۵ است. دانگ فنگ T۵ Evo خودرویی به روز در سال ۲۰۲۱ توسط یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ به نام فنگ ژینگ معرفی شده است. این خودرو نسخه‌ای تبروز شده دانگ فنگ T۵ است که این خودرو نیز در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو نیز با برند داخلی یعنی FMC T۵ به بازار ایران عرضه می‌شود و یک کراس‌اوور خانوادگی محسوب می‌شود.

لاماری که دانگ فنگ (Dongfeng Liuzhou Motor) تولید می‌کند در بازار آمریکای لاتین به نام DFM یا DFLZ نیز به فروش می‌رسند و در ایران این نام از سوی آرین موتور به لاماری تغییر یافته است. این خودرو زمانی که در نمایشگاه ۲۰۲۰ پکن رونمایی شد با کد SX۵G شناخته می‌شد.

مشخصات فنی لاماری ایما

لاماری ایما را می‌توان قوی‌ترین کراس‌اور ۱.۵ لیتری بازار ایران دانست که توان ۱۹۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متری آن بی‌رقیب است. این پیشرانه نیز با فناوری میتسوبیشی توسعه پیدا کرده است. جعبه‌دنده لاماری ۷ سرعته دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت آن FWD محور جلو است.

لاماری ایما + مشخصات، امکانات و قیمت آرین پارس موتور

اطلاعات مربوط به شتاب صفر تا صد و سرعت نهایی آن منتشر نشده ولی با در نظر گرفتن این خروجی و لحاظ کردن وزن ۱.۵ تنی آن می‌توان پیش‌بینی کرد خودرو شتاب خوبی دارد. از دیگر اطلاعات فنی این خودرو می‌توان به مصرف سوخت ۷.۵ لیتری و باک ۵۵ لیتری آن اشاره کرد و فضای قسمت بار ایما ۴۸۰ لیتر برآورد شده است.

شتاب صفر تا صد این خودرو بین ۸.۷ تا ۹.۲ ثانیه اعلام شده است به هر صورت برای یافتن شتاب دقیق این کراس‌اوور باید منتظر ماند تا آرین پارس موتور امکان تست درایو این خودرو را فراهم نماید. مصرف بنزین لاماری ایما یا دانگ فنگایوو در شرایط استاندارد کمتر از ۶ لیتر در صد کیلومتر است که برای یک کراس‌اوور مونتاژی در بازار کشورمان رقم خوبی محسوب می‌شود.

شرکت دانگ فنگ یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ را به بدنه تی ۵ ایوو یا لاماری ایما متصل کرده است. کمپانی دانگ فنگ به جای ۱۵۰ اسب بخار توانسته قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار (۵۶۰۰ دور در دقیقه) از درون پیشرانه ۴A۹۵TD مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم، بیرون بکشد. بیشترین گشتاور حاصل از این پیشرانه نیز به حوالی ۲۸۵ نیوتن متر (۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه) می‌رسد که در نوع خود نسبتاً هیجان‌انگیز بوده و کشش عالی را برای این کراس اوور کامپکت می‌دهد.

انتقال نیروی زیاد به سمت چرخ‌های جلو نیازمند یک گیربکس مناسب با عملکرد دقیق است که بتواند با کمترین وقفه، نسبت به دستورهای صادره از سمت پدال گاز واکنش نشان دهد و در هماهنگی با پیشرانه، تجربه رانندگی خوبی را برای کاربر رقم بزند. انتخاب شرکت دانگ فنگ برای مدل T۵ ایوو یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر ساخت گوتراک (Gottrak) است که گرچه استهلاک آن نسبت به نمونه‌های اتوماتیک در طول زمان کمی بیشتر خواهد بود، اصولاً گیربکس‌های دو کلاچه استهلاک کمتری نسبت به نمونه‌های خشک داشته و صفحه کلاچ‌های آنها با پدیده اوورهیت یا فوق گرمایش، تا حد زیادی بیگانه هستند و در مجموع گزینه‌های مناسبی برای استفاده در خودروهای با توان بالا به حساب می‌آیند.

مصرف سوخت و استاندارد لاماری ایما

مصرف سوخت داخل شهر ۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۵ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
میزان تولید CO۲ - گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

لاماری ایما + مشخصات، امکانات و قیمت آرین پارس موتور

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۸۱ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه (تر) WDCT
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت - کیلومتر در ساعت
وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۶۵ طول - ۱۸۶۰ عرض - ۱۶۹۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۱۵ میلیمتر

طراحی لاماری ایما

لاماری ایما کراس‌اووری جوان پسند و اسپرت است. استفاده از نوار باریک چراغ‌های LED به یکی از اصول طراحی اخیر چینی‌ها تبدیل شده است که پیش‌تر در کی ام سی K۷ (جک X۷) و ام وی ام X۲۲ پرو شاهد آن بودیم و اکنون در لاماری ایما نیز این الگوی طراحی مشاهده می‌شود. شباهت‌های بسیاری میان طراحی جلوپنجره لاماری ایما و دیگر کراس‌اوور هموطن‌اش یعنی کی ام سی K۷ مشاهده می‌شود، برای مثال قسمت زیرین جلوپنجره تورفتگی دارد و چراغ‌های روشنایی اصلی در گوشه‌های سپر قرار گرفته‌اند.

با این وجود ظاهر جانبی و عقبی خودرو بیشتر از آن‌که شبیه کراس اوورهای چینی باشد، به شاسی‌بلندهای اروپایی شباهت پیدا کرده است. الگوی طراحی قسمت جانبی به کراس اوورهای جگوار شباهت دارد و در نمای عقبی نیز تقلیدی دیگر از طراحی پورشه را می‌بینیم که البته با قیمتی بسیار کمتر از پورشه واقعی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

لاماری ایما + مشخصات، امکانات و قیمت آرین پارس موتور

آپشن‌های لاماری ایما

در کاتالوگ رسمی این خودرو تجهیزات استانداردی مانند سیستم تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن، سیستم تشخیص صدا، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی و فرمان کمکی برقی اشاره کرد.

لاماری ایما + مشخصات، امکانات و قیمت آرین پارس موتور

قیمت لاماری ایما

آرین موتور هنوز قیمت لاماری ایما را اعلام نکرده اما از آنجا که دانگ فنگ تی ۵ ایوو در بازار چین و سایر بازارهای بین‌المللی به طور متوسط با قیمتی حدود ۱۶ تا ۲۱ هزار دلار به فروش می‌رسد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که این خودرو به قیمت بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار خریداران ایرانی قرار بگیرد.

کد خبر 553719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.