بروز چه علائمی نشان می‌دهد که فرد به سویه امیکرون آلوده شده است؟

بروز مشکلات گوارشی، ریزش مو شدید و عفونت چشم و پوست ممکن است نشان دهنده ابتلا به کرونای اومیکرون باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقدند با وجود اینکه میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار بالا است، اما علائم ناشی از آن خفیف است و تا حد زیادی دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تأثیر می‌دهد و ریه‌ها را به صورت مستقیم تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. گونه اومیکرون ویروس کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش نمی‌دهد. با توجه به این موضوع که علائم کرونای اومیکرون خفیف و بسیار شبیه سرماخوردگی است تشخیص این دو بیماری از یکدیگر دشوار است. به طوری که برخی افراد تصور می‌کنند مه به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند و تست کرونا انجام نمی‌دهند.

علائم خاص کرونای اومیکرون چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائمی مانند تب، سرفه و از دست دادن حس بویایی جز علائم قطعی بیماری کووید -۱۹ است، با این وجود علائم کرونای اومیکرون متفاوت‌تر به نظر می‌رسد. خارش گلو، گلو درد، آبریزش بینی، سردرد، خستگی و بدن درد ممکن است از جمله علائم کرونای اومیکرون باشد، بنابراین در صورت مبتلا شدن به هر کدام از این علائم فوراً تست کرونا انجام دهید. قدرت انتقال‌پذیری گونه اومیکرون ویروس کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، بیشتر از گونه‌های دیگر از جمله دلتا است، بنابراین در صورتی که بیمار بودید و متوجه شدید اطرافیان شما یکی یکی بیمار می‌شوند، احتمالاً به گونه اومیکرون آلوده شده بودید. در ادامه به معرفی و بررسی علائم خاصی می‌پردازیم که نشان دهنده ابتلای فرد به گونه اومیکرون است:

مشکلات گوارشی

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کرونای اومیکرون ممکن است مشکلات گوارشی را تجربه کنند. حالت تهوع، استفراغ و از دست دادن اشتها جز علائم گزارش شده توسط افراد مبتلا به کرونای اومیکرون است. علاوه بر این، بسیاری از افراد مبتلا به این گونه جهش یافته از ویروس کرونا علائمی مانند اسهال را نیز تجربه کردند.

ریزش شدید مو

آلوپسی یا ریزش مو یکی از مشکلات رایجی است که افراد بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ با آن مواجه می‌شوند، متخصصان معتقدند که ریزش مو می‌تواند یکی از علائم کرونای طولانی مدت در نظر گرفته شود. این اتفاق ممکن است به دلیل استرس عاطفی، مصرف داروها و التهاب بدن به عنوان پاسخی برای مبارزه با ویروس کرونا رخ دهد. به گفته محققان، در صورتی که پس از به اتمام رسیدن بیماری خود، حجم زیادی از موهای خود را از دست دادید، احتمالاً به کرونای اومیکرون مبتلا شده‌اید.

عفونت چشم و پوست

بروز عفونت چشم یا بثورات پوستی عجیب روی انگشتان پا در طول بیماری می‌تواند به این معنا باشد که به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شده‌اید. حتی در صورتی که دچار بیماری خفیف کرونا شده‌اید نیز لازم است همه اقدامات لازم را انجام دهید، خود را ایزوله کنید، از منزل خارج نشوید، از ماسک استفاده کنید و فاصله خود از دیگران را حفظ کنید.

کد خبر 553650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.