روایت مریلا زارعی و بهروز شعیبی از بازی در فیلم ترور یک دانشمند هسته‌ای

مریلا زارعی پس از بازی در نقش همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد گفت: من از ایشان گوهری به اسم عشق و ایمان گرفتم تا در نقش خودشان بازی کنم و خواستم دعا کنند که شرمنده‌شان نشوم.

به گزارش ایمنا، در ششمین روز جشنواره فیلم فجر، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی که سال گذشته فیلم «مصلحت» را ساخته بود، با برداشتی آزاد از ترور شهید داریوش رضایی‌نژاد -دانشمند هسته‌ای- در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور همسر این شهید به نمایش درآمد.

محمدرضا شفاه -تهیه کننده این فیلم - با قدردانی از شهره پیرانی همسر شهید رضایی‌نژاد گفت: آنچه در این فیلم به تصویر درآمد، حاصل اعتماد ایشان بود.

دارابی درباره انتخاب مریلا زارعی و اینکه آیا سفارشی برای حضور او شده بود، گفت: یک اشتباه می‌توانست کل کار یک گروه را خراب کند ولی خانم پیرانی با وجود اینکه می‌توانستند دخالت کنند، به ما اعتماد کردند.

مریلا زارعی هم در این باره گفت: خانم پیرانی دست مرا بسیار باز گذاشتند و من جسارت کردم و گفتم از شما گوهری به اسم عشق و پایداری و ایمان گرفتم و سعی می‌کنم شرمنده شما نشوم و خواستم برای من دعا کنند. ایشان گاهی به دعوت ما سر صحنه می‌امدند ولی به من خیلی نزدیک نشدند چون کار سخت می‌شد و خواستم اگر به من اعتماد کردند اجازه دهند کار پیش برود. امروز هم برای اولین بار فیلم را تماشا کردم و وقتی اشک‌هایشان را دیدم جوابم را گرفتم.

ویخطاب به همسر شهید گفت: خانم پیرانی اگر کاستی بود بر ما ببخشید و خدا شما را برای ما و آرمیتا حفظ کند.

دارابی درباره انتخاب زاویه دید برای روایت ترور گفت: با توجه به مسائل امنیتی و حساسیت‌های موضوع، ورود به بعضی ماجراها سخت بود و ما اصلاً نمی‌خواستیم فیلم جاسوسی بسازیم، بیشتر می‌خواستیم حس و حال همسر چنین شخصیتی را در این موقعیت روایت کنیم. اگر از زاویه‌ای ای دیگر وارد می‌شدیم ممکن بود دچار گرفت و گیرهایی شویم که سعی کردیم پرهیز کنیم.

او تاکید کرد که این فیلم صرفاً ریشه در واقعیت دارد و برگرفته از زندگی و ترور شهید رضایی‌نژاد است.

بهروز شعیبی هم درباره نقشی که بازی کرده -شهید رضایی‌نژاد- گفت: فیلم هناس را خیلی دوست داشتم هم بخاطر حرفی که مطرح می‌کرد و هم بخاطر عوامل این فیلم، اگر هم سوءتفاهم نشود بزرگترین افتخار برای من همکاری با مریلا خانم زارعی بود که پس از چند سال دوباره اتفاق افتاد.

احسان ثقفی درباره نقصی‌که در سیستم امنیتی در فیلم مشاهده شد، گفت: خیلی نخواستیم به بعضی مسائل ورود کنیم.

دارابی درباره انتخاب وحید رهبانی هم گفت: وحید رهبانی بیشتر نقش قهرمان را بازی کرده بود و می‌ترسیدیم که ضد قهرمان چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

سیاوش تهمورث در بخشی از این نشست با اشاره به اینکه ۵۶ سال است که کار هنری می‌کند ولی هیچگاه به افتتاحیه و اختتامیه دعوت نشده است و خیلی از هنرمندان در این مواقع جایی ندارند، گفت: حالا که این فیلم را دیدم می‌توانم بگویم یک فیلم بی‌ریا ساخته شده است.

کوثر حیدری بازیگر نقش آرمیتا هم در این نشست با شیرین زبانی خود گفت که امیدوار است سربلند شده باشد.

مریلا زارعی، بهروز شعیبی، سیاوش تهمورث، سولماز غنی، امین میری، آرش قاسمی، حسین دارابی از جمله عوامل این فیلم و حاضر در نشست خبری بودند.

منبع: ایسنا

کد خبر 553649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.