شهروندان دانمارکی حامی تصمیمات تفکیک پسماند دولت

وزارت آموزش دانمارک اعلام کرد که اکثر شهروندان از دستورالعمل‌های دولت برای دسته‌بندی زباله‌ها حمایت می‌کنند؛ یک نظرسنجی با مشارکت بیش از هزار شرکت‌کننده نشان داده است که ۷۹ درصد از مردم (چهار نفر از هر پنج نفر) معتقد هستند تفکیک زباله برای مبارزه با بحران آب و هوا و حفاظت از محیط‌زیست ضروری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از شهروندان خواهان اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای پس از دفع زباله هستند. آژانس محیط‌زیست دانمارک، جنبشی تحت عنوان «طبقه‌بندی زباله‌ها مفید است» را راه‌اندازی کرده است؛ این پویش در قالب یک وب‌سایت طراحی شده است که در آن می‌توان نحوه تفکیک زباله‌ها و فرایندهایی را که پس از جمع‌آوری و بازیافت آن‌ها رخ می‌دهد، مشاهده کرد.

شهروندان دانمارکی حامی تصمیمات تفکیک پسماند دولت

خانوارها و سازمان‎‌ها طی چند سال گذشته، عادت‌های تفکیک زباله از مبدا خود را تغییر داده و به دسته‌بندی زباله‌ها به بخش‌های مختلف (پلاستیک، فلز، کاغذ و مواد غذایی) پرداخته‌اند. در حالی که بسیاری از کشورها استراتژی‌های مشابهی برای تفکیک زباله‌ها اجرا کرده‌اند اما دانمارک به عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین مناطق دنیا در این زمینه شناخته می‌شود.

شهروندان و ساکنان دانمارک در حال حاضر زباله‌ها را به ۹ گروه، دسته‌بندی می‌کنند. بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، ۷۸ درصد از شهروندان می‌گویند که اگرچه معتقدند این استراتژی برای محیط زیست بسیار سازنده و مفید است اما در عین حال خسته کننده و دست و پا گیر است.

لیا ورملین، وزیر محیط زیست دانمارک در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۶۰ درصد زباله‌های خانگی و پسماند شرکت‌ها را بازیافت کند. او خاطرنشان می‌کند که برای دستیابی به این هدف، شهروندان باید بیشتر تلاش کنند و شرکت‌ها نیز در این راستا باید کالاها و بسته بندی را با در نظر گرفتن قابلیت استفاده مجدد و بازیافت تولید کنند.

دولت امیدوار است که با طراحی وب سایت جدید به مردم، شهرداری‌ها و شرکت‌ها در تفکیک زباله‌های خود کمک کند.

شهروندان دانمارکی حامی تصمیمات تفکیک پسماند دولت

کد خبر 553624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.