پسماندهای عفونی بیمارستان‌های آمل بی‌خطرسازی می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر آمل گفت: تمام پسماندهای عفونی بیمارستان‌های آمل در زباله‌سوز بیمارستان‌ها امحا و بی‌خطرسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد توکلی امروز _شنبه، شانزدهم بهمن‌ماه‌_ در جلسه کمیسیون خدمات، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر آمل اظهار کرد: پسماندهای عفونی مطب‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی باید تعیین تکلیف و بی‌خطرسازی شوند و نیاز است متولیان امر در خصوص، جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و معدوم کردن زباله عفونی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و جامعه پزشکی نیز جهت ساماندهی این موضوع مشارکت و همکاری کنند.

مسئول کمیسیون خدمات، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر آمل افزود: جلسات زیادی در بحث پسماند آمل و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی با شرکت‌های فعال این حوزه نیز نشست‌هایی برگزار شده است تا به یک نقطه درست برسیم.

توکلی با بیان اینکه تمام پسماندهای عفونی بیمارستان‌های آمل در زباله‌سوز بیمارستان‌ها امحا و بی‌خطرسازی می‌شود، تاکید کرد: اگر این مسئله جدی گرفته نشود، با توجه به خطرناک بودن زباله‌های عفونی مشکلات زیادی را برای نسل آینده و محیط زیست ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر، امحا و بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بخش‌ها و مراکز خصوصی و آزمایشگاه‌ها در شهر آمل به‌درستی مدیریت نمی‌شود که این روند باعث وارد شدن مواد دارویی، میکروبی و عفونی به آب‌های زیرزمینی در هنگام بارندگی خواهد شد و سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد.

کد خبر 553610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.