دانمارک، شهروندان را به گلکاری در فضاهای عمومی تشویق می‌کند

شهرداری هورسنس دانمارک با راه‌اندازی پویش "سبز"، شهروندان را به مشارکت در گلکاری مناطق عمومی و بدون استفاده شهر تشویق می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در روز جمعه، چهارم فوریه، شهرداری هورسنس دانمارک اعلام کرد که بذرهای رایگان گل را در بین انجمن‌های مختلف شهر توزیع خواهد کرد و از این طریق شهروندان می‌توانند فضاهای عمومی را به چمنزارهای سبز و گلکاری شده تبدیل کنند. اتحادیه‌های مالکان زمین و مسکن از جمله انجمن‌هایی است که مسئولیت تبدیل مساحتی معادل هزار متر مربع (چهار زمین تنیس) را به فضای سبز بر عهده گرفته‌اند.

دانمارک، شهروندان را به گلکاری در فضاهای عمومی تشویق می‌کند

پس از دریافت و کاشت بذر، شهرداری به افراد تأثیرگذار در پروژه اجازه می‌دهد تابلویی نصب کنند و به سایر شهروندان اطلاع دهند که این منطقه قرار است به خانه‌ای برای حشرات، گیاهان و حیوانات تبدیل شود؛ با این کار، شهروندان مراقبت بیشتری را نسبت به محیط اطراف خود خواهند داشت و از حیث روانی، تمایل‌شان برای گسترش فضای سبز منطقه افزایش می‌یابد.

سال گذشته، وزیر محیط‌زیست دانمارک، لیا ورملین، از ۹۸ شهرداری این کشور دعوت کرد تا در مسابقه‌ای برای تبدیل شدن به «سبزترین شهرداری دانمارک» شرکت کنند. تاکنون ۹۲ شهرداری به مسابقه پیوستند و اجرای پروژه‌های سبز را آغاز کردند تا به این ترتیب تنوع زیستی را در شهرهایشان افزایش می‌دهد.

دانمارک، شهروندان را به گلکاری در فضاهای عمومی تشویق می‌کند

به عنوان مثال، شهرداری هورسنس در ژوئن ۲۰۲۱، پنج هزار متر مربع زمین را برای تأمین فضای سبز مورد نیاز حشرات و گیاهان در نظر گرفت. اکنون این شهرداری امیدوار است با توزیع بذرهای گل، جایگاه خود را در رقابت تقویت کند و تنوع زیستی مناطق خود را افزایش دهد.

مدیر پروژه گلکاری در این رابطه توضیح داد: "وقتی صحبت از تنوع زیستی به میان می‌آید، حتی مناطق کوچک شهری نیز اهمیت پیدا می‌کند. ما به عنوان شهرداری وظیفه داریم الهام‌بخش باشیم تا مردم تمایل بیشتری به ایجاد شرایط بهتر برای گیاهان و حشرات شهر داشته باشند."

دانمارک، شهروندان را به گلکاری در فضاهای عمومی تشویق می‌کند

کد خبر 553609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.