دهشیری: بیانیه‌ گام دوم انقلاب مورد توجه مسئولان قرار بگیرد

امام‌جمعه اردستان گفت: در دوران بعد از انقلاب در زمینه توسعه اماکن فرهنگی از جمله حوزه‌های علمیه خواهران پیشرفت‌های خوبی به دست آوردیم.

‌حجت‌الاسلام و المسلمین حسن دهشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در بسیاری از حوزه‌های مختلف نیازمند کمک خارجی‌ها بود، اما اکنون در بسیاری از مسائل مهم و اساسی کشور در زمینه‌های علمی و صنعتی خودکفا شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و فلج‌کننده توانست در صنایع نظامی، دفاعی و کشاورزی پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کند. همچنین بعد از انقلاب اسلامی اقدامات مهمی در زمینه گازرسانی و برق‌رسانی به تمام نقاط کشور انجام شد. اکنون ۹۷ درصد از شهرها و روستاهای کشور دارای برق هستند این در حالی است که آمار برق‌رسانی به نقاط مختلف کشور نسبت به آمار کشورهای دیگر بی‌نظیر است.

امام‌جمعه اردستان تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب توسعه اماکن فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران پیشرفت‌های چشمگیری داشت.

دهشیری با اشاره به پیشرفت‌های بهداشتی و درمانی در کشور تاکید کرد: پیش از پیروزی انقلاب جهت مداوای مردم، پزشکانی از هند و بنگلادش در شهرهای بزرگ کشور ساکن بودند و مردم روستا و شهرهای کوچک برای درمان باید مسافت زیادی را سفر می‌کردند. امروز علم پزشکی ایران به حدی رسیده است که در اکثر شهر و روستاها کشور پزشکانی متخصص حضور دارند و از بسیاری کشورهای همجوار برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر با وجود ناملایمتی‌ها و نارضایتی‌ها و عدم همراهی برخی مسئولان کشور با مشکلاتی مواجه هستیم اما گام‌های خوبی در زمینه پیشرفت کشور برداشته شده است.

امام‌جمعه اردستان خاطرنشان کرد: امروز لازم است چشم‌اندازهای تعریف شده در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا شاهد تداوم و استمرار نظام و تمدن اسلامی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در دوران بعد از انقلاب کرامت انسانی بیش از پیش تجلی یافت، ادامه داد: برخی در زمان پهلوی در زندان‌های ساواک مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفتند که خوشبختانه این اقدامات خبیثانه به پایان رسید و امروز مردم نفس راحتی می‌کشند، البته کشور ما نیز مانند دیگر کشورها سازمان اطلاعاتی و امنیتی قوی‌ای دارد.

کد خبر 553599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.