صعود بیت کوین به سطح بالاتر از مقاومت ۴۰ هزار دلاری

بیت کوین توانست با رشد چشمگیر هشت درصدی از محدوده ۳۷ هزار دلار به سمت محدوده بیش از ۴۰ هزار دلار حرکت کند، این رشد منجر به سبزپوشی تمام بازار شد، اکنون این سطح باید تثبیت شود. پیش‌بینی می‌شود بیت کوین بتواند تا محدوده ۴۵ هزار دلار طی روزهای آتی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۱ هزار و ۳۴۱ دلار.
  • ETH اتریوم سه هزار و ۹ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۲۱ دلار و ۴۶ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار و ۱۶ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت.
  • XRP ریپل ۶۷ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۱ دلار و ۶۸ سنت.
  • SOL سولنا ۱۱۵ دلار و ۱۲ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۷۸ دلار و ۵۸ سنت.
  • Tera ترا ۵۶ دلار و ۵۵ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

صعود بیت کوین به سطح بالاتر از مقاومت ۴۰ هزار دلاری

تحلیل تکنیکال بیت کوین

صعود بیت کوین به سطح بالاتر از مقاومت ۴۰ هزار دلاری

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

صعود بیت کوین به سطح بالاتر از مقاومت ۴۰ هزار دلاری

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۸۸ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۵۶ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۳ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۹۰ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۳ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۷۲ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۶۸ درصد
  • دامیننس ترا: ۱.۰۸ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش بازار رمز ارزها: ۱۸۵۶ میلیارد دلار

صعود بیت کوین به سطح بالاتر از مقاومت ۴۰ هزار دلاری

کاهش ترس معامله گران نسبت به روزهای گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

صعود بیت کوین به سطح بالاتر از مقاومت ۴۰ هزار دلاری

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

صعود بیت کوین به سطح بالاتر از مقاومت ۴۰ هزار دلاری

اخبار بازار رمزارزها

جک دورسی: حتی داشتن بیت کوین هم ذهنیت افراد را تغییر می‌دهد

جک دورسی، بنیان‌گذار توئیتر، به‌تازگی در مورد نکات مثبت استفاده از بیت کوین به‌عنوان ارزی جهانی صحبت کرده است. دورسی گفته است: «شفاف‌نبودن اطلاعات سیستم‌های مالی کنونی باعث ایجاد رفتارهای منفی مالی در افراد می‌شود. اگر تنها یک نکته مثبت در بیت کوین وجود داشته باشد، آن نکته شفافیت کامل این ارز دیجیتال است. عملیات، کدها و قوانین بیت کوین کاملاً شفاف هستند». او افزود که حتی فقط داشتن بیت کوین نیز تفکر افراد را به شکلی اساسی تغییر می‌دهد و آنها را به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت سوق خواهد داد. این تفکر در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد رفتارهای مالی دیگران از جمله فروشندگان و تاجران را نیز تغییر می‌دهد تا مانند آنها رفتار کنند.

قانون جدید در مجلس آمریکا: خزانه‌داری می‌تواند صرافی‌های ارز دیجیتال را مسدود کند

بر اساس قانون جدید مجلس آمریکا، خزانه‌داری این کشور می‌تواند صرافی‌های ارز دیجیتال را بر اساس صلاح‌دید خود مسدود کند. خزانه‌داری آمریکا در صورتی که متوجه شود یک صرافی با پول‌شویی در ارتباط است، می‌تواند کلیه فعالیت‌های آن را به تعلیق درآورد. با این حال، بسیاری از منتقدان از اختیارات یک‌جانبه و قدرت کنترل‌نشده وزارت خزانه‌داری آمریکا اعتراض کردند و قانون‌گذاران روز جمعه قبل از تصویب این قانون، محدودیت‌هایی برای خزانه‌داری مشخص کرده‌اند. این لایحه در مرحله بعد به مجلس سنا منتقل می‌شود و ممکن است اصلاحات بیشتری از سوی سایر قانون‌گذاران آمریکا انجام شود. پس از تصویب این لایحه در هر دو مجلس آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور با امضا خود آن را به یک قانون سراسری تبدیل خواهد کرد.

اینستاگرام یک حساب تبلیغ‌کننده NFT ها را غیرفعال کرد

حساب اینستاگرامی محبوب «NFT@» با بیش از ۱.۷ میلیون دنبال‌کننده، روز چهارشنبه از دسترس خارج شد. این حساب که با مارک کوبان (Mark Cuban)، میلیاردر مشهور آمریکایی، مرتبط بود ظاهراً در این مدت به خاطر هر پست تبلیغی بین ۲۵٬۰۰۰ تا ۱۰۰٬۰۰۰ دلار هزینه دریافت کرده است. به گفته یکی از مسئولان اینستاگرام این حساب با وجود داشتن تیک آبی، به دلیل نقض مکرر قوانین غیرفعال شده است و بازگردانده نخواهد شد. حساب NFT@ بارها پروژه‌های مختلف را بدون درج عنوان اسپانسری و یا ذکر تبلیغاتی‌بودن محتوا، معرفی کرده و ظاهراً بسیاری از خریداران این توکن‌ها را متحمل ضرر کرده است.

سرمایه‌گذاران باید ارزهای دیجیتال را به سبد خود اضافه کنند

پت تومی (Pat Toomey)، سناتور ایالت پنسیلوانیا در سنای ایالات متحده آمریکا، در مصاحبه‌ای گفت که به نظر او ارزهای دیجیتال از بین نخواهند رفت و سرمایه‌گذاران باید آنها را وارد سبد سرمایه‌گذاری خود کنند. او با کمتر از ۱ درصد از کل سرمایه خود در صندوق‌های بیت کوین و اتریوم شرکت گری‌اسکیل سرمایه‌گذاری کرده است. او از طرفداران بازارهای آزاد، دولت‌های محدود، قوانین آسان و مالیات‌های کم است و فکر می‌کند یک سبد سرمایه‌گذاری خوب و متنوع، می‌بایست مقداری ارز دیجیتال داشته باشد.

نتایج فاز اول ارزیابی دلار دیجیتال منتشر شد

دفتر فدرال رزرو در ایالت بوستون و مؤسسه فناوری دانشگاه MIT به‌تازگی نتایج تحقیقات خود درباره ارز دیجیتال ملی یا دلار دیجیتال را منتشر کرده‌اند. این مطالعه که همیلتون پراجکت (Project Hamilton) نام دارد همراه با یک کد منبع‌باز در وب‌سایت گیت‌هاب منتشر شده است. طبق گزارش‌ها، این تیم‌ها یک موتور پردازش اصلی برای دلار دیجیتال فرضی ایجاد و آن را در دو ساختار مجزا بررسی کرده‌اند. در این آزمایش سرعت، توان عملیاتی و میزان اشتباه آنها ارزیابی شده است. یکی از این مدل‌ها برخلاف دیگری سابقه تمام تراکنش‌ها را ضبط می‌کند. این مدل توان پردازش ۱.۷ میلیون تراکنش در ثانیه را دارد و از نظر عملکردی بهتر از مدل دوم ظاهر شده است. با این وجود، دو مؤسسه به دنبال بررسی بیشتر هستند و قصد دارند در فاز دوم پروژه عملکردهای بیشتری را بررسی کنند.

پیش‌بینی فروش یک میلیارد دلاری املاک متاورسی در سال ۲۰۲۲

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی متامتریک سولوشنز (Metametric Solutions)، فروش املاک و مستغلات در متاورس طی سال گذشته و در چهار پلتفرم اصلی دیسنترالند، سندباکس، کریپتووکسلز (Cryptovoxels) و سومنیوم (Somnium) از نیم میلیارد دلار فراتر رفته و این شرکت پیش‌بینی کرده است که این عدد در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.

کمیسیون بورس آمریکا تصمیم‌گیری درباره ETF شرکت گری‌اسکیل را به تعویق انداخت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) بار دیگر تصمیم خود را در مورد تأیید یا رد درخواست شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل برای ایجاد یک ETF نقدی بیت کوین به تعویق انداخت. در اطلاعیه‌ای که بعدازظهر جمعه منتشر شد، SEC در مورد اینکه چگونه این شرکت قصد دارد صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین خود را به یک ETF نقدی تبدیل کند، ابراز نگرانی کرد. در واقع این کمیسیون متقاعد نشده است که پیشنهاد گری‌اسکیل برای جلوگیری از تقلب و دست‌کاری در بازار بیت کوین طراحی شده باشد.

نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا بیت کوین خرید

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا، روز ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) با استفاده از کارگزاری ریور بین ۱۵,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ هزار دلار بیت کوین خریده است. در آن زمان قیمت بیت کوین بین ۳۶,۰۰۰ تا ۳۷,۰۰۰ هزار دلار در نوسان بود و در صورتی که او تاکنون دست به فروش بیت کوین‌های خود نزده باشد، سود فعلی او در این معامله بین ۲,۰۰۰ تا ۶,۵۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

دولت میانمار قصد دارد برای تقویت اقتصاد این کشور ارز دیجیتال معرفی کند

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت میانمار در حال برنامه‌ریزی برای معرفی ارز دیجیتال خود است تا چشم‌انداز اقتصادی این کشور را تقویت کند. این ارز دیجیتال با هدف پشتیبانی از پرداخت‌های داخلی راه‌اندازی می‌شود. معاون وزیر اطلاعات میانمار گفته است که هنوز تصمیمی برای اینکه شرکت‌های داخلی نیز در این طرح مشارکت داشته باشند، گرفته نشده است.

دولت ژاپن قصد تسهیل قوانین لازم برای ثبت ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها را دارد

دولت ژاپن قصد دارد در قوانین کنونی فهرست‌کردن ارزهای دیجیتال، بازنگری کند. در صورت تصویب قانون جدید، صرافی‌های ژاپن، بدون انجام بررسی‌های طولانی، قادر خواهند بود ارزهای دیجیتال بیشتری را فهرست کنند. طبق قانون جدید ارزهای دیجیتالی که مدت زمانی بیش از ۶ ماه در حداقل ۳ صرافی داخلی فهرست شده باشند، نیازی به انجام بررسی‌های بیشتر نداشته و می‌توانند به سادگی در صرافی‌های دیگر فهرست شوند. این قانون به طور مشخص فهرست‌کردن بیت کوین و اتریوم را برای صرافی‌ها آسان می‌کند. قوانین جدید هنوز به‌طور کامل تصویب نشده‌اند.

نقشه بازار رمز ارزها

صعود بیت کوین به سطح بالاتر از مقاومت ۴۰ هزار دلاری

کد خبر 553593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.