وزارت علوم از مشارکت خیرین در بخش فناوری حمایت می‌کند

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه از مشارکت خیرین در بخش فناوری حمایت می‌کند و در این راستا در حال ایجاد سازوکارهای لازم برای توسعه مشارکت خیرین آموزش عالی در این حوزه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت علوم، «علی خیرالدین» در نشست با برگزارکنندگان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، خیرین را از اجزای مهم و تأثیرگذار زیست بوم نوآوری و فناوری دانست و از عزم وزارت علوم برای دعوت از حامیان نوآوری به منظور توسعه و ارتقای این زیست‌بوم خبر داد.

وی به فرآیندهای ایجاد، رشد و توسعه نوآوری در کشور اشاره کرد و خواهان اثرگذاری بیشتر خیرین در این بخش شد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اظهار کرد: این وزارتخانه برای همکاری و ایجاد سازوکار لازم در این خصوص آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه خیرین این حوزه به عنوان سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌توانند در ایجاد فناوری و به‌کارگیری نوآوری‌های آن در صنعت مشارکت کنند، بر امکان بازگشت‌پذیری سرمایه به چرخه حمایت و کمک به افزایش اشتغال تخصصی و رفع نیازهای صنایع از این طریق تاکید کرد.

خیرالدین، ضمن یادآوری طرح‌های اشتغال‌زای دانش‌بنیان معاونت فناوری و نوآوری، از طراحی دستیار فناوری در پارک‌های علم و فناوری خبر داد و از «ابراهیم جمیلی»، رئیس شورای سیاست‌گذاری برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان درخواست کرد که حمایت از این افراد را در دستور کار برنامه‌های بنیاد نیکوکاری جمیلی قرار دهد.

در ادامه این نشست، ابراهیم جمیلی از آمادگی خیرین برای مشارکت در حوزه فناوری و نوآوری، به منظور کاهش ریسک نوآوری خبر داد و از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به عنوان الگویی برای مشارکت خیرین در برگزاری رویدادهای این حوزه یاد کرد.

در این نشست، عوامل برگزاری جشنواره اندیشمندان جوان، ابعاد و اهداف جشنواره و تجربیات اندوخته شده در این حوزه تشریح شد و برنامه‌های آتی برای برگزاری این جشنواره را در سال‌های بعد شرح دادند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری برگزاری جشنواره از آمادگی خیرین برای مشارکت بیشتر در حوزه فناوری و نوآوری، به ویژه به عنوان سرمایه‌گذاران فرشته به منظور کاهش ریسک نوآوری خبر داد و از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به عنوان الگویی برای مشارکت خیرین در برگزاری رویدادهای این حوزه یاد کرد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری در ادامه برنامه‌های این دفتر، به منظور تشویق و تکریم خیرین حامی علم و فناوری را تشریح کرد.

وی به جلسات برگزار شده و مذاکرات انجام شده با نهادها و سازمان‌های مرتبط به منظور دسترسی به شبکه خیرین کشور و ترویج حمایت از حوزه نوآوری اشاره و آمادگی حمایت‌های مقتضی از رویدادها و پروژه‌های خیرمحور را اعلام کرد.

توافق برای ادامه جلسات تخصصی با دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری به منظور هم‌اندیشی جهت نحوه تعامل و همکاری در برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و نمونه‌های مشابه آن، همچنین ایجاد سازوکار لازم به منظور مداخله مؤثر خیرین در نظام ملی نوآوری از تصمیمات این جلسه بود.

بنیاد نیکوکاری جمیلی به عنوان حامی اصلی و مدیر برگزارکننده و حامی مالی این رویداد است که تا کنون پنج رویداد در سطح ملی برگزار کرده و از برنامه‌های آینده این رویداد، دعوت به مشارکت نخبگان علمی در سطوح بین‌المللی است.

کد خبر 553590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.