اظهار نظرهای پوپولیستی در خصوص بازگشایی زاینده‌رود را محکوم می‌کنیم

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شوری اسلامی گفت: نمایندگان باید انصاف و تقوا را در اظهار نظرهای خود رعایت کنند.

‌حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در واکنش به صحبت‌های اخیر نماینده مردم چهارمحال‌وبختیاری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چندی قبل در نطق مجلس شورای اسلامی در خصوص نبود ردیف مستقل برای زاینده‌رود به دولت انتقاد کردم.

وی افزود: زمانی که در نظر گرفتن ردیف برای زاینده‌رود مورد استقبال نمایندگان مجلس قرار گرفت، عده‌ای عنوان کردند که مسئله آب نباید بین مردم کشانده شود زیرا باعث تنش می‌شود، تعجب من این است شخصی که در مجلس این گونه اظهار نظر کرده است چگونه امروز در یک اظهار نظر غیرکارشناسی و ناشی از تعصبات کور قومی، منطقه‌ای و قبیله‌ای مدعی می‌شود که بازگشایی سد زاینده‌رود با اجازه و هماهنگی ما نبوده است؟.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اظهار نظر خلاف سخنی که در مجلس عنوان کردند که نباید اختلاف میان مردم ایجاد کنیم، است و کاملاً غیرمنصفانه و غیرعاقلانه است.

وی با بیان اینکه حقابه کشاورزان حقابه شرعی و قانونی و هزاران ساله است و هیچ‌کس نباید آن را زیر سوال ببرد، گفت: برای بازگشایی سد زاینده‌رود نهادهای قانونی مربوطه تصمیم‌گیری کردند و نیازی به هماهنگی با دیگر مسئولان نبوده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی افزود: افرادی که عنوان می‌کنند «ما از حق و حقوق خودمان نمی‌گذریم» باید بدانند هیچ‌کس قصد ندارد حق و حقوقی را زیر پا بگذارد بلکه زاینده‌رود حق مسلم حقابه‌بران است.

وی با بیان اینکه این اظهار نظرهای غیرکارشناسی خلاف امنیت و مصالح کشور و مردم است و به امنیت ملی آسیب می‌زند، ادامه داد: گفته می‌شود طرح غیرکارشناسی و غیرقانونی انتقال آب بن-بروجن تخصیص اعتبار شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد؛ در حالی که می‌دانیم این طرح یک بارگذاری جدید و خلاف مصوبات شورای‌عالی آب و حکم صادره قضائی از کمیسیون آب‌های زیرزمینی قوه قضائیه است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما به عنوان نماینده مجلس باید قانون‌مدار باشیم و طرحی که خلاف احکام قانونی و مصوبات است را نباید قانونی جلوه دهیم و تصمیمی که کارشناسی شده و بر اساس حق و حقوق است را نباید زیر سوال ببریم.

وی اضافه کرد: من به عنوان یکی از نمایندگان استان اصفهان، این‌گونه اظهار نظرهای احساسی و پوپولیستی را محکوم می‌کنم و تقاضا دارم نمایندگان انصاف و تقوا را در اظهار نظرهای خود رعایت کنند.

کد خبر 553588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.