شرایط همه بازارها پرنوسان است

یک کارشناس مسئول اقتصادی با بیان اینکه فعلا شرایط اغلب بانک‌های کشور ناخوشایند است، گفت: زمانی که هشدارهایی برای شرایط یک بانک ارائه می شود نشان از مشکلات آن دارد.

محمدرضا شهنام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به طور معمول در مواقع بحران، دولت حمایت کننده بانک‌های دولتی است، اما دیگر بانک‌ها، در صورت ایجاد مشکل باید پاسخگوی مشتریان خود باشند.

وی در رابطه با خبرهایی که در رابطه با وضعیت قرمز برخی از بانک‌ها منتشر می‌شود، گفت: اینکه چه بانکی در چه وضعیتی قرار دارد بر اساس شاخص‌های بانک مرکزی تعیین می‌شود هم اکنون به دلیل وضعیت اقتصادی موجود مردم، سردرگم در بین بازارهای مختلف برای ورود سرمایه‌های خود هستند از این رو تقریباً همه بخش‌های اقتصادی در حال تجربه وضعیت پرنوسانی هستند.

این کارشناس مسئول اقتصادی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بانکی بهتر است از سرمایه‌گذاری جدید دوری کنند، اما آن میزان نقدینگی خود را که در بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند به بازاری دیگر انتقال ندهند چراکه جابه‌جایی‌ها باعث بحرانی‌تر شدن شرایط می‌شود ضمن آنکه فعلاً شرایط همه بازارها نامشخص و پرنوسان است و این احتمال وجود دارد که همین میزان سود ثابت بانکی را نیز از دست بدهند.

کد خبر 553549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.