برگزاری بازی‌های رایانه‌ای با هدف انتخابی تیم‌ملی/تلاش برای کسب مدال آسیایی از سوی اصفهان

رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان گفت: هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان درصدد است تا نخستین دوره مسابقات رایانه‌ای تحرکی کشور را برای اصحاب‌رسانه برگزار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین دوره مسابقات بازی‌های تحرکی رایانه‌ای برای اصحاب‌رسانه استان اصفهان، توسط کمیته ورزش‌های الکترونیک و به همت هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان و معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان روز گذشته با حضور ۵۰ شرکت‌کننده خانم و آقا در دو بخش و رشته مجزا برگزار شد و از نفرات اول تا سوم با جوایز نقدی تقدیر به‌عمل آمد.

محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص مسابقات رایانه‌ای جام اصحاب رسانه در استان اصفهان اظهار کرد: کمیته ورزش‌های الکترونیک به‌همت هیئت ورزش‌های همگانی استان، چهارمین دوره بازی‌های رایانه‌ای تحرکی اصحاب‌رسانه را برگزار کرد. تفاوتی که این دوره با سه دوره گذشته دارد این است که دوره جدید با هدف انتخابی تیم استانی برای حضور در مسابقات کشوری انجام می‌شود. با برنامه‌ریزی می‌خواهیم در روز خبرنگار نخستین دوره مسابقات کشوری بازی‌های تحرکی رایانه‌ای اصحاب رسانه را در استان اصفهان میزبانی کنیم.

وی در این‌باره افزود: در این دوره مسابقات، با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان را ثبت‌نام کردیم و حدوداً ۵۰ نفر از بانوان و آقایان رسانه در دو بخش مجزا شرکت کردند که به نفرات برتر علاوه‌بر حضور در تیم استانی، جوایز نقدی هم تعلق گرفت.

رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان درخصوص هدف این کمیته از برگزاری این مسابقات تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای فقط در حالت بدون تحرک وجود ندارد؛ چراکه در حد عمومی شاید مشکلی نداشته باشد اما به‌صورت حرفه‌ای اتفاقات نه‌چندان خوبی را در اندام‌های اسکلتی و بینایی رقم می‌زند، اما این سبک از بازی‌ها تحرک مناسبی دارد و با نشاط جالب‌توجه انجام می‌شود.

برگزاری بازی‌های رایانه‌ای با هدف انتخابی تیم‌ملی/تلاش برای کسب مدال آسیایی از سوی اصفهان

کاظمی در پاسخ به این پرسش که این مسابقات در چه بخش‌هایی برگزار شده عنوان کرد: این مسابقات در دو رشته تنیس روی میز برای آقایان و بولینگ برای بانوان انجام شد که حس باهم‌بودن و رقابت در آن‌ها ایجاد و خوشبختانه با استقبال خوبی نیز همراه شد.

وی در پایان با تاکید بر مدعی‌بودن استان اصفهان در بخش بازی‌های تحرکی رایانه‌ای در کشور و آسیا خاطرنشان کرد: در کل ۶۵ رشته حاضر در هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان، کمیته ورزش‌های الکترونیک، تنها رشته‌ای است که از سال آینده در بازی‌های آسیایی نماینده دارد خواهد داشت؛ دو نفر از سه عضو تیم‌ملی نمایندگان اصفهان هستند که در بازی‌های رایانه‌ای آسیایی حضور خواهند داشت و می‌توانند برای کشور و استان مدال‌آوری کنند تا در کنار ورزش‌های تکواندو و وزنه‌برداری، سهمی در مدال‌آوری کشور داشته باشیم.

کد خبر 553475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.