خبر مهم برای مبتلایان به اومیکرون: احتمال عارضه ریوی ۳ هفته بعد از ابتلاء!

یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه اومیکرون تاکنون ۶۰ جهش ژنتیکی داشته است، گفت: در هفته اخیر میزان بستری‌های بیماران مبتلا به اومیکرون در بیمارستان‌ها سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ناظر اظهار کرد: کرونا غیرقابل پیش‌بینی است همچنان که درباره آلفا و بتا، می‌گفتند در خانه بمانید و جایی نروید و با هیچ کسی تماس فیزیکی نداشته باشید، درباره دلتا هم شاهد تجربه متفاوتی بودیم و دیدیم چه فاجعه‌ای به وجود آمد، در آن برهه نیز می‌گفتند سریعاً برای معالجه به پزشک مراجعه کنید.

وی درباره علائم ابتلاء به واریانت امیکرون، افزود: از آنجایی که اومیکرون بیش از ۶۰ جهش ژنتیکی داشته است، علائم آن و رفتار آن در افراد، بسیار متغیر است، امروز بیماری مراجعه کرده بود که ابتدا با آبریزش بینی و سه هفته بعد از آن، علائم ریوی آن پدیدار شده بود، همان علائمی که در برخی مطالعات از آن صحبت می‌کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: در راستای مبارزه با همه‌گیری اومیکرون در جامعه، باید متخصصان عفونی قاطعانه درمان‌های مؤثر ضدویروس و ضدالتهاب بیماران را شروع کنند، پیش از آنکه حملات مکرر سیستم ایمنی به ریه و دیگر ارگان‌های مختلف بدن اتفاق افتد.

وی با اشاره به به برخی داروهای مقابله با کرونا اظهار کرد: در مجموع سه دسته داروی ضدالتهاب، ضدویروس و ضدانعقاد داریم، این‌ها رکن اساسی و اصلی مقابله با کووید ۱۹ را تشکیل می‌دهند و تا امروز تمام مقالات بر این سه رکن اصلی تاکید دارند.

پزشکان ایرانی بهترین درمان‌کنندگان کرونا در دنیا هستند

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه پزشکان ایرانی موفق‌ترین کادر درمان در مواجهه با کرونا هستند، گفت: تجربه نشان می‌دهد که پزشکان ما به خصوص متخصصان عفونی بهترین درمان‌کنندگان در سطح جهان هستند، از نظر علمی و تجربی، باید از این فرصت، کشور ما بهترین استفاده را ببرد.

وی افزود: کوبا توانست با استفاده از ظرفیت پزشکان، خود را از تحریم‌ها نجات دهد و در عملیاتی با نام معجزه، پزشکان خود را به کشورهای آمریکایی و همجوار فرستاد تا بتواند مانع بروز بیماری در آن مناطق شود، از این طریق خود را از حصار تحریم نجات داد.

وی تأکید کرد: ما در مقابله با کرونا حرف برای گفتن داریم، بیماران با کرونای شدیدی که تحت درمان پزشکان ایرانی بودند؛ کشورهای دیگر قادر به درمان با این کیفیت نبودند، این یک افتخار برای کشور است.

اومیکرون ۶۰ جهش ژنتیکی داشته است

ناظر با بیان اینکه اومیکرون تاکنون ۶۰ جهش ژنتیکی داشته است، اظهار کرد: در هفته اخیر میزان بستری‌های بیماران مبتلا به اومیکرون در بیمارستان‌ها سه برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: براساس آخرین تئوری‌ها، میزان چرخش اومیکرون در کشور بسیار بالاتر از دلتا است، برهمین اساس باید بگویم تست‌های مخصوص اومیکرون در کشور وجود دارد اما دستورالعملی صادر شده که مبنای انجام تست‌های کرونا، همان تست‌های قبلی باشد و اگر تست پی‌سی‌آر مرسوم منفی بود با تست پی‌سی‌آر اومیکرون می‌توان آزمایش گرفت.

حساسیت تست‌های کرونا برای شناسایی اومیکرون بسیار پایین است

این متخصص بیماری‌های عفونی، خاطرنشان کرد: شیوع اومیکرون در جامعه آن‌قدر افزایش یافته که باید تست‌های مخصوص اومیکرون داشته باشیم و این تست‌های کرونا را خودمان تولید کنیم، چرا که نتیجه آن ناکارآمد بودن تست‌های کرونا خواهد بود. باید فعلاً روی تست‌های اومیکرون در جامعه کار کنیم چرا که ۸۰ درصد ویروس‌های در حال گردش اومیکرون است.

وی درباره تست‌های رایگان کرونا، گفت: این تست‌ها هنوز در جامعه در جریان است اما حساسیت آن‌ها نسبت به شناسایی اومیکرون بسیار کم است.

منبع: فارس

کد خبر 553420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.