واکنش‌ها به اظهارات قومیتی در خصوص بازگشایی زاینده‌رود

اظهارات روز گذشته نماینده شهرکرد در خصوص بازگشایی زاینده رود واکنش های متعددی را از سوی مردم و مسئولین اصفهان به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها پس از تلخ کامی‌های بسیار، زاینده‌رود با هدف کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان مجدداً جاری شد و تمرکز تمامی کشور را به خود معطوف کرد. اما متأسفانه یکی از نمایندگان مجلس روز گذشته در مصاحبه‌ای به موضوع حاشیه‌ای و ایجاد اختلافات قومیتی در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری پرداخت.

احمد راستینه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشایی سد زاینده‌رود در شرایط فعلی، اظهار کرد: این بازگشایی یک تصمیم غلط بود، این گلایه به وزارت نیرو انعکاس داده شده است و قطعاً تذکرات لازم را به وزیر نیرو خواهیم داد، حقوق مردم این استان به‌صورت ویژه توسط مسئولان پیگیری می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم استان نگرانی از بابت کمبود آب نداشته باشند، ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی بن به بروجن تخصیص پیدا کرده است، با تکمیل این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ مشکل تنش آبی در این استان حل و کام مردم شیرین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازگشایی سد زاینده‌رود با هماهنگی مسئولان چهارمحال و بختیاری صورت نگرفته است، تاکید کرد: این بازگشایی یک تصمیم یک‌طرفه و غلط بوده است، قطعاً این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

راستینه تصریح کرد: امیدواریم مسئولان صدای تانکرهایی که در حال آبرسانی به مردم شهرکرد هستند را بشنوند، مردم به‌علت تنش آبی با قطعی و کمبود آب مواجه شده‌اند.

این اظهارات نماینده شهرکرد در مجلس در خصوص بازگشایی زاینده رود واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت، در ادامه به بررسی واکنش برخی از مسئولان استان اصفهان در این خصوص خواهیم پرداخت:

بازگشایی سد زاینده رود متخصصین امر معلوم می‌کنند!

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "با احترام خدمت همکارمان جناب راستینه، باید عرض کنم درست یا اشتباه بودن تصمیم (بازگشایی سد زاینده رود) را بنده و شما معلوم نمی‌کنیم بلکه کارشناسان و متخصصین امر معلوم می‌کنند!

ضمناً رودخانه زاینده رود، جریان دائمی و طبیعی داشته و اتفاقاً بسته بودن آن باید استثنا باشد نه برعکس! بیایید به مردم جواب بدهیم چه شده و مدیریت غلط منابع آب در حوضه زاینده رود چه بروز مردم آورده که جریان دائمی، موقت و صدقه‌ای شده و بعد تازه آن‌را هم خطا میدانیم؟؟؟ "

واکنش ها به اظهارات قومیتی در خصوص بازگشایی زاینده رود

برخی مسئولان در پیله ارتباطات قومی و قبیله‌ای به سر می‌برند

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به این اظهارات در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"این ادبیات چیزی جز تشدید گسست‌ها به همراه ندارد، متأسفانه برخی مسئولان در جامعه در پیله ارتباطات قومی و قبیله‌ای خود به سر می‌برند، برای تبیین و نقش‌آفرینی در حل این مشکل در مرکز پژوهش‌های شورا و با راهبردهای کمیسیون ویژه آب در سال ۱۴۰۱ گفت‌وگوهای آبی را پیگیری خواهیم کرد. "

واکنش ها به اظهارات قومیتی در خصوص بازگشایی زاینده رود

مردم و قانون را طعمه سیاسی کاری نکنید

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در صفحه توئیتر خود خطاب به نماینده شهرکرد نوشت:

"اگر بنا شد تا پنبه از گوش درآورند، صداهای زیادی هست که باید در اصفهان شنیده شود. از صدای دلاوری‌ها و پیشتازی‌ها در جهاد، علم و پیشرفت تا صدای خشکی تالاب، تانکر آب، خس خس ریه و فرونشست زمین آقای نماینده، باید جان فدای ایران و اسلام باشیم نه اینکه مردم و قانون را طعمه سیاسی کاری کنیم."

واکنش ها به اظهارات قومیتی در خصوص بازگشایی زاینده رود

همدلی اصفهان و چهارمحال و بختیاری مشکلات دیرینه را حل خواهد کرد

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در واکنش به اظهارات نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نوشت:

"همدلی اصفهان و چهارمحال و بختیاری، دست در دست هم با همدلی و همراهی مسائل و مشکلات دیرینه خود را حل خواهند کرد.
امروز بیشتر از هر زمان دیگر باید به وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا عمل کنیم."

کد خبر 553388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.