ثبت بیشترین رشد اقتصادی و کمترین نرخ تورم در ارمنستان

وزیر اقتصاد ارمنستان از کمترین نرخ تورم و بیشترین رشد اقتصادی کشورش در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد.

به گزارش ایمنا، واهان کروبیان در جلسه هیئت دولت با ارائه آمار فعالیت اقتصادی و تورم کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار کرد: ارمنستان بیشترین رشد اقتصادی و کمترین تورم اتحادیه را به ثبت رسانده است.

وزیر اقتصاد ارمنستان ادامه داد: رشد اقتصادی در روسیه ۴.۴-۴.۵ درصد و تورم ۸.۴-۸.۵ درصد، رشد اقتصادی در بلاروس ۳.۳ درصد و تورم ۱۰ درصد، در قزاقستان رشد اقتصادی ۳.۵ درصد و تورم ۸.۴ درصد و در قرقیزستان رشد اقتصادی ۳.۶ درصد و تورم ۱۱.۲ درصد گزارش شده است، درحالی‌که در ارمنستان رشد فعالیت اقتصادی ۵.۸ درصد و تورم ۷.۷ درصد بوده است.

به‌این‌ترتیب ارمنستان بیشترین رشد اقتصادی و کمترین تورم را در کشورهای اتحادیه به خود اختصاص داده است.

مارتین گالستیان، رئیس بانک مرکزی ارمنستان هم گفت: تورم یک معضل بین‌المللی است و ارقام ذکرشده توسط وزیر اقتصاد ثابت می‌کند که نه‌تنها در کشورهای درحال‌توسعه بلکه در کشورهای توسعه‌یافته نیز تورم بسیار بالایی وجود دارد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستا ن نیز به‌نوبه خود گفت: در سال ۲۰۱۹ قیمت مواد غذایی در سطح جهانی افزایش یافت، درحالی‌که ارمنستان ازجمله کشورهایی بود که قیمت محصولات غذایی در آن زمان کاهش یافت.

منبع: آنا

کد خبر 553383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.