باید برای حقوق و منزلت معلمان تلاش کرد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سند تحول بنیادین به منزلت معلمان پرداخته شده است چرا که معلم از برگزیده‌ترین افراد است و باید برای حقوق، مزایا و منزلت معلمان تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز _ پنجشنبه چهاردهم بهمن ماه_ محمدرضا ابراهیمی در آئین معارفه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تبریک ایام مبارک دهه‌فجر و درود به شهدای انقلاب، اظهار کرد: امروز افتخارمان به این دهه فجر است و در شروع ماه رجب و میلاد خجسته باقرالعلوم جلسه علم و تربیت است.

وی افزود: مسئولیت یک تکلیف است و جابه‌جایی مسئولیت هم همواره وجود دارد و از دوش فردی برداشته و بر دوش دیگری نهاده می‌شود، باید شاکر باشیم مسئولیتی به ما داده می‌شود و باید بتوانیم این مسئولیت را به خوبی به سرانجام برسانیم.

در سند تحول بنیادین به منزلت معلمان پرداخته شده است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در عرصه آموزش و پرورش مشکلات بسیار است و با علم به این موضوع پا به عرصه گذاشتیم اما سرمایه دعای شهدا، جانبازان و فرهنگیان معظم و جهادگران علم و تربیت را با خود داریم.

وی ادامه داد: در این دستگاه یکی از مهمترین میثاق نامه‌ها سند تحول بنیادین است و این سند ساحت‌های مختلفی دارد و باید تلاش کنیم مشکلات آن را اصلاح کنیم و برای به هدف رسیدن برنامه‌های آن تلاش کنیم.

ابراهیمی افزود: در سند تحول بنیادین به منزلت معلمان پرداخته شده است چرا که معلم از برگزیده‌ترین افراد است و باید برای حقوق و مزایا و منزلت معلمان تلاش کرد، توجه به تربیت جزو امور مهم سند تحول بنیادین است و چه چیز بهتر از توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و معارف قرآنی است که در این سند پیش‌بینی شده است، در سند تحول به همه راهکارهای سلامت جامعه، پژوهش و تعمیق بخشی به علم و توجه به خانواده پرداخته شده است.

آموزش و پرورش یک نهاد مصرفی نیست

وی اظهار کرد: ایجاد تحول در آموزش و پرورش راه‌های متعددی دارد و شناسایی چالش‌های آن یکی از راه‌هاست، کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی است، توجه به منزلت اجتماعی و زحمات معلمان هم از مهمترین اقدامات لازم در این عرصه است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همه بخش‌های اداری و معلمان باید با هدف واحد اعتلای نظام تعلیم و تربیت پیش بروند، آموزش و پرورش یک نهاد نیست و با این دید نباید به آن نگریست چرا که این دستگاه فرانهادی است و همه ادارات و نهادها باید دغدغه آموزش و پرورش را داشته باشند، این نهاد برای سرمایه‌گذاری است و یک نهاد مصرفی نیست.

سیاسی شدن برای آموزش و پرورش سم است

وی ادامه داد: اگر اهداف آموزش و پرورش به نتیجه برسد همه عرصه‌های دیگر به سامان می‌رسند چرا که تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش می‌تواند همه نهادها را به سامان برساند.

ابراهیمی گفت: امیدواریم خداوند کمک کند عاقبت به خیر باشیم و از همه عزیزان می‌خواهم به کمک این دستگاه بیایند و مقام رهبری می‌گوید "سیاسی شدن برای آموزش و پرورش یک سم است و باید با هدف رضایت خداوند در این عرصه تلاش کرد. "

کد خبر 553278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.