کسب رتبه برتر تولید علم در رشته پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت به تشریح توفیقات کشور در حوزه علوم پزشکی و حوزه پرستاری بعد از انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش ایمنا، عباس عبادی اظهار کرد: بالغ بر ۱۰۵ سال از آغاز پرستاری آکادمیک در کشور می‌گذرد؛ یعنی در سال ۱۲۹۵ اولین مرکز آموزش پرستاری به شکل دانشگاهی در کشور تاسیس شد. فراز و فرودهای متعددی را تجربه کرده‌ایم. اوج رشد حرفه‌ای ما به بعد از انقلاب اسلامی برمی‌گردد. بعد از پیروزی انقلاب رشد قابل توجهی در مقطع آموزش عالی داشتیم. در دوره دفاع مقدس و دوران همه گیری کووید-۱۹ فراز و فرودهایی داشتیم که البته منجر به رشد حوزه پرستاری شده است.

وی ادامه داد: از ۲۰ مرکز آموزش عالی در ابتدای انقلاب، به ۱۹۰ دانشگاه پرستاری رسیده ایم که ۱۰۵ دانشگاه پرستاری دولتی و ۸۵ دانشگاه پرستاری غیر دولتی هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بالغ بر دو هزار عضو هیئت علمی پرستاری در کشور حضور دارند. بیش از ۳۵ مجله علمی - پژوهشی در کشور داریم؛ به طوری که برخی از مجلات نمایه‌های بین المللی دارند.

وی تصریح کرد: در سطح منطقه رتبه برتر تولید علم را در رشته پرستاری کسب کرده ایم. تخصصی شدن رشته پرستاری را دنبال کرده ایم؛ به طوری که ۱۲ رشته تخصصی در پرستاری تصویب و بعد از انقلاب اجرا شده اند. در ابتدای انقلاب انجمن‌های علمی نداشتیم؛ اما اکنون به ۱۵ انجمن علمی رسیده ایم. ۲۰۰ هزار نفر کادر پرستاری داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 553256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.