مردم‌محوری در رأس امور قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مردم‌محوری و مشارکت دادن آنها در تمام امور جامعه بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

سیاوش سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وجود اسلام ناب محمدی، تقویت روحیه پیشرفت، حمایت از مظلومان و مردم‌محوری از دلایل پیروزی انقلاب است، مردم با دست خالی از جان و مال خود گذشتند تا سرانجام رژیم شاهنشاهی سرنگون شد.

وی افزود: امروز مردم‌محوری و مشارکت دادن آنها در تمام امور جامعه بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه باشد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آگاهی‌بخشی اعضای شورا با قوانین ضروری است، زیرا اگر فردی بدون آشنایی با قوانین وارد شورای اسلامی شود به خود و دیگران آسیب خواهد زد، تصریح کرد: شوراها باید امور حیاتی مردم را پیگیر کنند نه اینکه تنها به دنبال تغییر افراد در شهرداری باشند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع برای مردمی کردن تصمیم‌ها، جایگاه شوراها است، اما شوراهای اسلامی هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند، لذا انتظار همکاری همه‌جانبه داریم.

سلیمانی اضافه کرد: تفاهم‌نامه چهار جانبه میان شورای اسلامی استان، دادگستری، نیروی انتظامی و جبهه فرهنگی تنظیم شده است که زمینه‌سازی برای صلح و سازش با استفاده شوراهای اسلامی، ارائه کمک‌های فنی و حقوقی در اقدامات پیشگیرانه مبارزه با مفاسد و همکاری در جهت تقویت ارتباط شوراهای اسلامی با مدیران دستگاه‌های اجرایی برخی از محورهای آن است.

وی با بیان اینکه رسم اشتباه تیراندازی در مراسم‌های مختلف نیازمند فرهنگ‌سازی برای منسوخ شدن است که شورای استان در این زمینه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، گفت: شهرهای کوچک منبع درآمدی ندارند و شوراهای اسلامی همواره خدمت بی‌منت خواهند داشت.

کد خبر 553229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.