کارگزاران نظام باید کارآمدی دین در اداره کشور را اثبات کنند

شهردار شاهین‌شهر با تاکید بر اینکه کارگزاران نظام باید کارآمدی دین در اداره کشور و جامعه را اثبات کنند، گفت: اگر درک درستی از مبانی دین داشته باشیم، درمی‌یابیم که ویژگی انقلاب اسلامی ایدئولوژیک و دینی بودن و بر پایه اصول اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابریشمی‌راد، امروز _پنجشنبه چهاردهم بهمن ماه_ در سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم، اظهار کرد: برای شهر شاهین‌شهر به دنبال مفهوم برندینگ هستیم و برگزاری همایش فلسفه سیاسی انقلاب گام مهمی در این مسیر است؛ زیرا زمینه هویت‌بخشی به شهر را فراهم می‌کند، البته درک عمیق، بینش وسیع و هوشیاری در انتخاب این موضوع برای برگزاری همایش قطعاً جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی، ادامه داد: باید شناخت کاملی در خصوص مباحث ارزشمند داشته باشیم، قرن‌ها بعد درباره انقلاب اسلامی به عنوان رخدادی تاریخ‌ساز در صحنه عالم، کتاب‌ها نگاشته خواهد شد.

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و ارزش‌هایی که در اختیار داریم را بشناسیم و شکرگزار آن باشیم، تصریح کرد: در طول تاریخ شاهد حضور فرماندهان، رهبران و حاکمان بزرگ در جوامع مختلف با ایده‌ها و افکار بلند بودیم، اما با بررسی سیر اقدامات آن‌ها درمی‌یابیم که اثربخشی و ماندگاری آن کم بوده است.

وی ادامه داد: با آسیب‌شناسی این موضوع پی می‌بریم زمانی که کارگزاران یک نظام درک درستی از بیانات، اندیشه‌ها و خط مشی حاکمان نداشته‌اند، نتوانستند آن را به خوبی به منصه ظهور گذاشته و عملیاتی کنند.

ابریشمی‌راد تصریح کرد: باید مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی سخنان مقام معظم رهبری را درک کنند و سپس بسیار دقیق و جزئی به آن عمل کنند تا دچار آسیب نشویم؛ اگر اندیشه‌های یک حاکم به درک کارگزارانش نرسد، موفقیت‌های حاصل شده از دست می‌رود.

وی افزود: اندیشه و روح انقلاب بسیار عظیم است و ممکن است درک آن برای همه ممکن نباشد؛ بنابراین تبیین اهداف انقلاب اسلامی در درک آن بسیار مهم خواهد بود، در طول تاریخ زمان عامل نسیان بوده، اگر مطالب در زمان و شرایط خود به درستی تشریح نشود، در آینده تحریف خواهد شد.

شهردار شاهین شهر اضافه کرد: در صدر اسلام نیز اگر وقایع به درستی و در زمان خود تشریح نمی‌شد، در گذر زمان دچار تحریف می‌شد؛ لذا به عنوان کسانی که میراث بزرگی در اختیار دارند، وظیفه داریم انقلاب اسلامی را به درستی و با جزئیات به نسل‌های بعد منتقل کنیم تا زمانی که آیندگان آن را مرور می‌کنند قضاوت درستی از انقلاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد درک انقلاب باشد، گفت: کارگزاران نظام باید کارآمدی دین در اداره کشور و جامعه را اثبات کنند، اگر درک درستی از مبانی دین داشته باشیم، درمی‌یابیم که ویژگی انقلاب اسلامی ایدئولوژیک و دینی بودن و بر پایه اصول اسلام است.

ابریشمی‌راد ادامه داد: از سال‌ها قبل پیام آغازین هر سال، حول محور اقتصاد بیان می‌شود، بنابراین باید درک کنیم که عرصه نباید به جایی برسد که وضعیت موجود سبب ایجاد تصور غلطی از مبانی شود.

وی تاکید کرد: درک و رفتار صحیح کارگزاران نظام باید به درک درست از اهداف انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری منجر شود.

کد خبر 553209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.