۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
پازل توریستی نکا تکمیل می‌شود

شهردار نکا گفت: پازل توریستی و گردشگری نکا یکی پس از دیگری توسط شهرداری به عنوان مطالبه مردمی تکمیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، موسی خلیلی اظهار کرد: احداث سد لاستیکی و سه پارک زیبا به عنوان فضای سبز در حاشیه رودخانه نکا شرایطی را به وجود می‌آورد که این شهرستان را به عنوان جاذبه‌ای برای گردشگران در شرق مازندران تبدیل می‌کند.

وی افزود: با افتتاح این پروژه آبی شکل ظاهری شهر تغییر یافته و در کنار آن تبدیل نکا به شهر تفریحی توریستی عاملی برای اشتغال جوانان و درآمد پایدار برای شهرداری و شورای شهر خواهد بود.

شهردار نکا با اشاره به وقفه ۱۰ ساله پروژه سد لاستیکی، خاطرنشان کرد: از ۱۰ سال گذشته که استارت پروژه سد لاستیکی زده شده بود، بنا به دلایلی این پروژه متوقف و به حال خود رها شد و در حال حاضر طی مدت ۱۰ هفته با شعار عمل‌گرایی و با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در مرحله بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای اجرا و تکمیل پروژه سد لاستیکی و پارک ملت ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

خلیلی با اشاره به ارتقای سرانه فضای سبز در این شهرستان، خاطرنشان کرد: با افتتاح پارک بوستان شهدای گمنام، منطقه گردشگری قرمرض، پارک ملت، مرمت و احیای پارک نارنج باغ و سیمرغ، سرانه فضای سبز شهرستان نکا روند صعودی را طی خواهد کرد.

وی تحقق بودجه ۷۰ میلیاردی را از دیگر دستاوردهای شهرداری نکا در این دوره عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر شهرداری‌های سطح استان با مشکل کمبود بودجه مواجه بودند، شهرداری نکا توانست طبق برنامه‌ریزی مدون برای سال آینده، بودجه ۱۰۰ میلیاردی را به شورای شهر پیشنهاد دهد که با این رقم بودجه شهرداری به ۲.۵ برابر ارتقا یافته است که از این مقدار ۶۰ درصد در حوزه عمرانی و ۴۰ درصد در حوزه هزینه‌های جاری خواهد بود.

شهردار نکا تصریح کرد: بعد از تجربه پارک جنگلی قرمرض، طبق درخواست‌های مردم، جنگل کوهسار کنده به عنوان دومین تفرجگاه و پارک جنگلی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه طبق موافقت‌ها و روال اداری طی شده در اختیار شهرداری قرار داده می‌شود، همچنین در خصوص افزایش محدوده پارک جنگلی قرمرض به ۱۳ هکتار، موافقت افزایش محدوده از منابع طبیعی استان دریافت شده که به مراتب مراحل آن انجام خواهد شد.

وی اتمام ممیزی را از دیگر پروژه‌های موفقیت‌آمیز شهرداری در این دوره خطاب کرد و گفت: خوشبختانه از میان ۶۳ شهرداری استان مازندران کامل‌ترین ممیزی در این شهرستان انجام شد؛ در واقع با انجام این پروژه شناسنامه‌دار شدن املاک، درآمدزایی و بستر GIS برای شهر نکا فراهم شده است.

خلیلی با اشاره به اجرای طرح خدمات محله به محله، اظهار کرد: از دو ماه گذشته و با ایده‌ای که از مجموعه شهرداری جهت خدمات‌رسانی به مردم عملیاتی شده بود، آماربرداری‌ها و آسیب‌شناسی‌ها به درستی انجام شد و بسیاری از شهرداری‌ها سطح استان از این طرح شهرداری نکا الگو برداری کردند.

وی احداث میدان امام رضا را از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری نکا دانست و افزود: ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی به منظور انجام این پروژه تأمین خواهد شد، به علاوه ساماندهی ورودی و خروجی شهرستان نکا نیز از دیگر دغدغه‌های شهروندان در حوزه موادی شرق و غرب است که خوشبختانه با احداث کانال از مسکن مهر و مرمت چشمه بادو در ورودی غربی شهر، این دغدغه شهروندان به زودی مرتفع می‌شود.

شهردار نکا با بیان اینکه تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ تمامی معابر و کوچه‌های خاکی شهر نکا آسفالت خواهد شد، گفت: ساخت غسالخانه و روشنایی و ساماندهی ورودی آرامستان با قوت در حال انجام است و امیدوارم طی سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

منبع: مهر

کد خبر 553208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.