موزه ملی هنرهای اصفهان افتتاح شد

موزه ملی هنرهای اصفهان، صبح امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان افتتاح شد. این موزه که نمایشی از هنرهای مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر است، ۳۰۰ اثر تاریخی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، صبح امروز با حضور سیدپرویز فتاح و استاندار اصفهان، موزه ملی هنرهای اصفهان به طور رسمی افتتاح شد.

این موزه که نمایشی از هنرهای مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر است، ۳۰۰ اثر تاریخی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در این موزه آثاری شامل «اشیای سفالی و فلزی، نقاشی، کتاب آرایی، منسوجات و جنگ‌افزار» از دوره پارینه‌سنگی و نوسنگی متعلق به ۵۰ هزار سال قبل به نمایش درآمده است.

علاوه بر این موارد اشیایی تاریخی و هنری شامل زیورآلات و آرایه‌های دوره مس‌سنگی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در وسعت بیش از ۲۸۰۰ مترمربع در این مجموعه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این مراسم سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان کشور اظهار کرد: امروز پنجشنبه، روز سوم دهه مبارک فجر، اول ماه رجب و میلاد امام باقر (ع) است. همه چیز کنار هم خوب جمع شده و خدا لطف بزرگی کرد که کار فاخر هنری را در شهر هنری اصفهان برای مردم عزیز اصفهان، هنرشناس کشور و اهل هنر دنیا افتتاح کنیم تا هنر اصفهان و ایران را ببینند.

وی افزود: قرار بود با افتتاح این موزه توسط بنیاد مستضعفان به زیبایی‌های اصفهان اضافه شود و اضافه شد. با افتتاح این موزه به واقعیت‌ها، زیبایی‌ها و ظرفیت‌های اصفهان اضافه خواهد شد تا هنر ایران و ایرانی را به رخ بکشیم و خدا را از این بابت شاکریم.

منبع: فارس

کد خبر 553195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.