از جشنواره فیلم فجر تا فروش میلیاردی نمایشگاه مجازی کتاب

شروع چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، فروش میلیاردی نمایشگاه مجازی کتاب، هک سایت تلوبیون، برگزرای اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه جلال و ورود یک آلبوم موسیقی ایرانی به چارت‌ موسیقی جهانی اروپا را در بسته خبری فرهنگ و هنر ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این هفته اغلب با خبرهای سینمایی جشنواره فیلم فجر روبرو بوده‌ایم، اگرچه در بین آن‌ها شاهد خبرهای دیگری در بخش‌های دیگر نیز بودیم، اما بخش جشنواره همانند سال‌های قبل در این برهه زمانی پررنگ‌تر دیده می‌شود، جشنواره‌ای که از شروع با حواشی مختلفی نیز روبرو بود، اگرچه حاشیه‌ها همیشه بخش اجتناب‌ناپذیر فستیوال‌ها به شمار می‌روند.

امروز نیز مروری بر مهم‎‌ترین رویدادهای خبری در حوزه فرهنگ و هنر داریم.

چراغ چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد روشن شد

با آغاز نمایش فیلم سینمایی «بیرو» ساخته مرتضی علی عباس میرزایی، چراغ چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد روشن شد.

جشنواره فیلم فجر بدون شک مهم‌ترین رویداد فرهنگی هنری در ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون به‌صورت پیوسته برگزار می‌شود. شیوه برگزاری، محل برگزاری، کمیت و کیفیت آثار بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر؛ ازجمله موضوعاتی است که همواره در این سالیان، برای مخاطبان، فیلم‌سازان، منتقدان و اهالی رسانه اهمیتی شایان توجه داشته است.

امسال شاید از این منظر که این رویداد ۴۰ ساله می‌شود و از سویی دیگر به دلیل کاهش سخت‌گیری‌هایی که از باب شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته گریبان گیر جامعه جهانی بوده، این دوره از جشنواره فیلم فجر اهمیتی مضاعف یافته و بار دیگر بر صدر مهم‌ترین رویدادهای پایانی سال قرارگرفته است.

جشنواره فیلم فجر در چهلمین سالگرد خود ترکیبی از سینمای دفاع مقدس، فیلم پرتره و اقتباس است درحالی‌که چیزی بیش از ۵۰ درصد آن را ملودرام یا فیلم‌های اجتماعی تشکیل می‌دهند.

فروش ۷۳۲ میلیارد ریال در هشتمین روز نمایشگاه مجازی کتاب

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با پایان هشتمین روز این رویداد از فروش ۷۳۲ میلیارد ریالی کتاب توسط ناشران خبر داد.

علی رمضانی رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به تعداد کتاب‌های فروخته‌شده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: یک‌میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۰۳ نسخه کتاب به ارزش ۷۳۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۸ ریال از سوی مردم خریداری‌شده است.

وی افزود: با پایان هشتمین روز دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۱۹۸ هزار و ۷۴۲ سفارش ثبت‌شده است که از این تعداد ناشران ۱۳۷ هزار و ۲۵ سفارش را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تحویل داده‌اند و مابقی سفارش‌ها به تعداد ۵۳ هزار و ۲۶۹ سفارش در انتظار ارسال است.

اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه جلال برگزار شد

مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد روز سه‌شنبه این هفته ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار شد.

اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در تالار وحدت برگزار و از برگزیدگان تقدیر شد.

پیش‌ازاین، نامزدهای چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستند نگاری» چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از سوی دبیرخانه جایزه اعلام و منتشرشده بود.

تلوبیون حمله‌های سایبری را تائید کرد

سایت «تلوبیون» که پخش برنامه‌های صداوسیما را در دستور کار دارد، مورد حمله‌های سایبری قرار گرفت.

حساب‌رسمی تلوبیون در توییتر اعلام کرده بود که زیرساخت‌های این سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما روز یازدهم بهمن‌ماه از ساعت دو بامداد تا ساعت ۲۳ دچار اختلال شد و برنامه‌های چندین شبکه در این بازه زمانی به شکل ناقص آرشیو شد.

در ادامه نیز در ساعات اخیر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که حاکی از آن بود که تلوبیون با اختلال در پخش برنامه‌ها مواجه شده است.

تلویزیون تعاملی تلوبیون در آخرین مطلب منتشرشده در حساب کاربری‌اش در توییتر، با تائید حملات سایبری، تأکید کرد:

"امروز علی‌رغم حملات سایبری گسترده، تلوبیون میزبان بیش از چهار میلیون مراجعه کاربر برای تماشای مسابقه فوتبال ایران و امارات بود. همچون گذشته در تلاشیم با سرویس‌دهی پایدار به ارتقای تجربه کاربری و بهبود کیفیت بپردازیم."

ورود یک آلبوم موسیقی ایرانی به چارت موسیقی جهانی اروپا

آلبوم موسیقی «صداها و پل‌ها» با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی احسان مطوری، به رتبه چهارم در چارت موسیقی جهانی اروپا دست یافت.

این آلبوم که تابستان امسال به انتشار رسید، پیش‌ازاین نیز توسط نشریه تخصصی بیلبورد، در بین ۱۵ اثر پرفروش در ژانر «موسیقی کلاسیکال کراس اور» در جایگاه سیزدهم معرفی‌شده بود.

آلبوم موسیقی «صداها و پل‌ها» به آهنگسازی احسان مطوری با همراهی حدود ۱۰۰ موسیقیدان از سراسر جهان ساخته‌شده است و در بیست‌وپنجم تیرماه ۱۴۰۰ (۱۶ جولای ۲۰۲۱) منتشرشده است.

این پروژه با حضور علیرضا قربانی به‌عنوان خواننده اصلی و با همکاری حدود ۱۰۰ موزیسین و ۹ خواننده، در ۲۰ استودیو از سراسر دنیا با ساخت ۹ قطعه موسیقی به انجام رسیده است.

کد خبر 553131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.