صنعت منیزیم؛ نیازمند نگاهی استراتژیک

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد واحد اصفهان گفت: منیزیم، فلز استراتژیک استان اصفهان است و باید نگاه ویژه‌ای به آن شود. این استان دارای منابع عظیم دولومیت است که دوستدار محیط‌زیست بوده و وابستگی به آب ندارد.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در خط تولید فلز منیزیم از انرژی گاز استفاده می‌شود و وابستگی به آب وجود ندارد، اظهار کرد: با توسعه صنعت تولید این فلز می‌توان نیروی انسانی بسیاری جذب کرد و اشتغال‌زایی انجام داد. در تولید منیزیم نیازی به انرژی الکتریسیته نیست؛ همچنین می‌توانیم در تابستان به دلیل کاهش میزان مصرف گاز تولید را افزایش و در زمستان نیز به دلیل افزایش مصرف گاز میزان تولید را کاهش دهیم.

دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد واحد اصفهان ادامه داد: منیزیم فلز استراتژیک استان اصفهان است و نگاهی ویژه می‌طلبد؛ این استان دارای منابع عظیم دولومیت است که دوستدار محیط‌زیست بوده و وابستگی به آب ندارد.

وی اشاره کرد: در شرق استان اصفهان و اطراف خوروبیابانک منابع تبخیری بسیاری وجود دارد و دارای کارخانه‌های فرآوری پتاس است. تولید سیلیکات سدیم در این بخش بسیار اهمیت دارد زیرا این ماده پایه تمام ترکیبات شوینده و صنعتی مختلف است.

نصراصفهانی تاکید کرد: در استان اصفهان باید به دنبال توسعه صنایعی برویم که با شرایط اقلیمی گرم و خشک، کم‌آبی و خشکسالی سازگار است؛ همچنین باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای رشد این صنایع و جذب سرمایه‌گذاری پیرامون آن انجام شود.

وی افزود: تولید فلز منیزیم رقیبی جدی برای صنایع فولاد است و می‌تواند به صورت مستقل در استان جذب نیرو انجام دهد. توجه به این مسائل می‌تواند ژئوتوریسم و اکوتوریسم استان را در کنار صنایع جایگزین توسعه دهد و زندگی سالم برای مردم ایجاد کند.

کد خبر 553120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.