اجرای طرح نگهداشت شهر برای بهبود فضای سبز

مسئول فضای سبز شهرداری سده لنجان گفت: طرح نگهداشت شهر در راستای تغییر بصری فضای شهر و افزایش رضایت‌مندی شهروندان شهر سده لنجان درحال انجام است تا شهری شاداب، جذاب و پرنشاط برای شهروندان ایجاد شود.

مصطفی امین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص طرح نگهداشت شهر، اظهار کرد: شهرداری‌ها همواره در طول ایام مختلف سال با هدف حفاظت از فضای سبز شهری و حفظ زیبایی شهر و بهره‌مند شدن شهروندان از فضای سبز متناسب با فصل‌های مختلف، اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند.

وی افزود: همه ساله درختان شهر در فصل زمستان هرس و فرم‌دهی می‌شود که این پروژه شامل هرس شاخه برگ، فرم‌دهی و هرس شاخه‌های زائد و خشکیده است.

مسئول فضای سبز شهرداری سده لنجان تصریح کرد: اجرای عملیات هرس درختان و درختچه‌های فضای سبز سده لنجان آغاز شده تا نه تنها عرصه‌های جنگلی و فضای سبز شهری برای بارش‌های زمستانی آماده‌سازی شود، بلکه به دلیل احتمال بارش برف از شکستگی شاخه‌های درختان جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کوددهی زمستانه یکی دیگر از اقدامات فضای سبز شهرداری سده لنجان برای حفاظت از درختان بوده که این پروژه با کود گرانوله (کمپوست) همراه با کندوکوب پای درختان جهت هوادهی و اصلاح بافت خاک و با هدف تقویت درختان و درختچه‌های سطح شهر انجام می‌شود.

امین‌زاده، هدف از انجام عملیات سراسری هرس و کوددهی درختان شهر سده لنجان را بهبود وضعیت فضای سبز شهر دانست و گفت: افزایش تولید شاخه‌های جوان، فرمدهی و حذف شاخه‌های خشک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از این رو طرح نگهداشت شهر در راستای تغییر بصری فضای شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان شهر سده لنجان در حال انجام است تا شهری شاداب، جذاب و پرنشاط برای شهروندان داشته باشیم.

کد خبر 553080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.