پرافتخارترین ورزشکار یخ‌نوردی ایران هستم/امیدوارم در اصفهان بیشتر به این رشته توجه شود

"تا اینجای کار با دست خالی ثابت کردیم ورزشکاران ایرانی، حتی در رشته‌هایی که امکانات زیرساختی لازم را ندارد هم می‌توانند موفق باشند و توان خود را نشان دادیم، از اینجا به بعد نیاز داریم که حمایت شویم و امکانات بیشتری در شهر داشته باشیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های یخ‌نوردی قهرمانی ۲۰۲۲ جهان، در روزهای اخیر به‌میزبانی کشور سوئیس برگزار شد و محمدرضا صفدریان، ورزشکار اصفهانی حاضر در این مسابقات، توانست در مجموع نتایج ماده کمباین (ترکیبی از گرایش سرعت و لید) در سکوی نخست بایستد و مدال طلای جهان را کسب کند؛ او همچنین در گرایش لید با راهیابی به مرحله نهایی، رتبه ششم را کسب کرد.

این قهرمان نام‌آشنای یخ‌نوردی کشورمان که در ماده سرعت نیز به عنوان پنجم دست یافت، روز گذشته در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال مسئولان شهری و ورزش اصفهان قرار گرفت.

به بهانه کسب مدال طلای جهان با این قهرمان ملی گفت‌وگویی را انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از مسابقات سوئیس برایمان بگویید، سطح مسابقات چطور بود؟ فکر می‌کردید این طور افتخارآفرینی کنید؟

این مسابقات، قهرمانی جهان بود که اهمیت زیادی داشت و ۱۶۰ ورزشکار از ۵۳ کشور با آمادگی کامل در آنها حضور داشتند. مسابقات در سه ماده سرعت، لید و کمباین (ترکیبی از سرعت و لید) برگزار شد و من و یک نفر دیگر از ملی‌پوشان که اهل قزوین بود در این رقابت‌ها شرکت کردیم.

مشکلات و سختی‌هایی داشتیم که بزرگترین آنها اختلاف سطح امکاناتی تیم ما با دیگر کشورها بود، اما تلاشمان را انجام دادیم و با کسب دو مدال طلا، سربلند به ایران برگشتیم.

عنوان‌های پنجم و ششم در مواد سرعت و لید و یک قهرمانی در ماده کمباین کسب کردید، انتظار این موفقیت‌ها را داشتید؟

در سه ماده سرعت، لید و کمباین شرکت کردم و روز اول رقابت‌ها در ماده سرعت، پنجم جهان شدم. دو روز بعد، در مسابقه سختی مسیر رتبه ششم را کسب کردم.

در کمباین، فشار روی ورزشکار زیاد است، زیرا باید در دو ماده سرعت و لید تلاش کنیم تا مدال به دست آوریم. بیشتر ورزشکاران روس در ماده کمباین قوی هستند، این ماده اهمیت زیادی دارد، اما با تلاشی که طی چند روز داشتم مدال طلای ماده کمباین را گرفتم و هم‌تیمی من، "محسن بهشت" در رشته سرعت هم مدال طلا کسب کرد و دست پر به ایران برگشتیم.

در سال‌های اخیر افتخارات زیادی برای کشور به دست آوردید، در رشته خود سرآمد هستید. آیا از سوی دستگاه‌های متولی استان و کشور در حد ممکن و انتظار به شما توجه می‌شود؟ آیا امکانات کافی در اختیار شما قرار می‌گیرید؟

موفق شدم ۱۷ مدال آسیایی و جهانی کسب کنم که از این نظر پر افتخارترین ورزشکار یخ‌نوردی ایران هستم. مشکلات زیادی داریم، امکانات تمرینی بیشتری نیاز است و برای اعزام‌ها باید حمایت بهتر شویم. حتی شرایطم برای اعزام‌ها سخت‌تر از شرایط هم‌تیمی من است که در قزوین زندگی می‌کند و نیاز به اسپانسرهای بهتر دارم.

پرافتخار ترین ورزشکار یخ نوردی هستم/ امیدوارم به این رشته در اصفهان بیشتر توجه شود

شما عضو خانواده بزرگ آتش‌نشانان هستید و در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان فعالیت می‌کنید. اگر صحبت یا درخواستی از مسئولان شهرداری و به ویژه آتش‌نشانی دارید می‌توانید از طریق این تریبون به گوش آنان برسانید.

مسئول امداد نجات کوهستان هستم و در آتش‌نشانی اصفهان فعالیت می‌کنم، خدا را شکر مدیران آتش‌نشانی همکاری خوبی با من دارند که با خیال راحت در مسابقات حاضر می‌شوم و از آتشپاد دوم مطلبی و ایوبی تشکر می‌کنم، چون در مرخصی‌های ورزشی همکاری خوبی با من داشته‌اند تا بتوانم با خیال راحت در مسابقات حاضر شوم. امیدوارم مسئولان شهری به ورزش بیشتر توجه کنند تا شاهد کسب مدال‌های بیشتری باشیم.

روز گذشته مسئولان شهری و ورزش اصفهان به استقبال شما آمدند. برای ترویج بیشتر رشته خودتان در استان اگر درخواستی از مسئولان دارید می‌توانید آن را مطرح کنید.

تا اینجای کار با دست خالی ثابت کردیم ورزشکاران ایرانی، حتی در رشته‌هایی که امکانات زیرساختی لازم را ندارد هم می‌توانند موفق باشند و توان خود را نشان دادیم، از اینجا به بعد نیاز داریم که حمایت شویم و امکانات بیشتری در شهر داشته باشیم. جوانان ما استعدادهای زیادی دارند و می‌توانند در این مسابقات موفق باشند.

و اما صحبت پایانی؟

از مدیریت شرکت پریسژلند ایران که کمک کرد تا قبل از این مسابقات در اردوی بین‌المللی روسیه شرکت کنم و با آمادگی کامل وارد رقابت‌های جهانی شوم، تشکر می‌کنم. همچنین آقای زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در حد توان خود همیشه حامی ما بوده که از او هم تشکر می‌کنم. امیدوارم اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کوهنوردی استان اصفهان نگاه ویژه‌تری به این رشته داشته باشند و امکانات بیشتری در یخ‌نوردی و سنگ‌نوردی داشته باشیم تا افتخارات بیشتری کسب کنیم.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 553079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.