بندرخمیر، شهر تالابی ایران نام گرفت

شهردار بندر خمیر گفت: این شهر، شهری زیست‌محیطی است و بزرگ‌ترین ساحل تالابی کشور را در اختیار دارد؛ از این رو «شهر تالابی ایران» نام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد محمودی امروز - سیزدهم بهمن‌ماه- در نشست خبری روز جهانی تالاب‌ها، اظهار کرد: افراد باید نقش و مسئولیت‌های اجتماعی خود را به درستی در زمینه نگه‌داری تالاب‌ها، ایفا کنند.

وی ادامه داد: بندر خمیر، شهری زیست‌محیطی است و بزرگ‌ترین ساحل تالابی کشور را در اختیار دارد؛ از سال ۹۷ این شهر به مدد فعالیت‌های گسترده و شرایط خود نخستین شهر تالابی ایران نام گرفت.

شهردار بندر خمیر تصریح کرد: اکنون بندر خمیر نماینده کشور ایران در جوامع بین‌المللی است و وظیفه بزرگی را برعهده دارد؛ در تلاش هستیم گام‌های مؤثری را در این مسیر برداریم.

وی خاطرنشان کرد: بندرخمیر در کنار یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور به نام تالاب خورخوران با وسعتی حدود صدهزار هکتار قرار دارد. براساس اعلام اداره کل محیط‌زیست هرمزگان این تالاب، بزرگ‌ترین تالاب استان هرمزگان شناخته شده که با حفظ آن از سوی اهالی این منطقه و وجود هم‌مرزی شهری با ۳۵ کیلومتر نوار ساحلی تالابی، تاکنون کوچک‌ترین تعرضی به این پهنه زیست‌محیطی گزارش نشده است.

محمودی گفت: شهر تالابی بندرخمیر، امسال میزبان همایش بزرگ جهانی روز تالاب‌ها در سطح ملی بود و با استقبال گسترده علاقه‌مندان زیست‌محیطی و گردشگری در این منطقه روبه‌رو شد.

کد خبر 552994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.