السالوادور درخواست صندوق بین‌المللی پول را رد کرد

دولت السالوادور از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی این کشور حمایت و درخواست صندوق بین‌المللی پول مبنی بر توقف پذیرش بیت کوین را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته در زمینه خطرات بزرگی که از سوی نوسانات ارز دیجیتال نشأت می‌گیرد، به دولت الساوادور هشدار داد.

بنا بر اعلام آلخاندرو زلایا (Alejandro Zelaya)، وزیر دارایی السالوادور، هیچ کدام از سازمان‌های چندجانبه حق ندارد کشوری را به انجام کاری مجبور کند. دولت‌ها اختیارهای مستقلی دارند و می‌توانند در زمینه سیاست‌های عمومی خود تصمیم‌گیری کنند.

در سپتامبر السالوادور نخستین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا پذیرفت، آن زمان، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین حدود ۴۴ هزار دلار بود و در نوامبر، بزرگترین رمزارز بازار به سقف بی سابقه ۶۷ هزار و ۷۳۴ دلاری افزایش یافت و در حال حاضر حدود ۳۸ هزار دلار معامله می‌شود.

به گزارش ایمنا، هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول، متشکل از نمایندگان کشورهای عضو، خواستار محدودیت چارچوب قانون بیت کوین از طریق توقف پذیرش آن به عنوان ارز قانونی شد. این سازمان در زمینه خطرات بزرگ در رابطه با استفاده از بیت کوین که ثبات مالی، یکپارچگی مالی، حمایت از مصرف کننده و صدور اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، هشدار داد.

وزیر دارایی السالوادور در این رابطه گفت: صندوق بین‌المللی پول هرگز از السالوادور نخواسته است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی از سیستم مالی کشور حذف کند.

او افزود: مقرراتی برای این امر برقرار شده است که تمامی خطرات ارزیابی شده و همه ریسک‌ها را به حداقل برسانند.

کد خبر 552921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.