کسب درآمدهای پایدار؛ لازمه توسعه زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: یکی از روش‌های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در گذشته اداره شهرهای ایران با توجه به وسعت و جمعیت کم شهرها با استفاده از اعتبارات دولتی، همچنین مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض انجام می‌شد؛ اما با توجه به روند افزایش چشمگیر جمعیت، افزایش سطح انتظارات شهروندان و توسعه روزافزون شهرها، امروز شهرداری‌ها برای اداره شهر نیازمند اعتبارات مالی جدید و پایدار هستند تا بتوانند در استمرار ارائه خدمات شایسته به شهروندان موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه امروزه توسعه شهر در گرو کسب درآمدهای پایدار است، افزود: شهرداری‌ها دیگر نمی‌توانند با روش‌های معمول پروژه‌های عمرانی را اجرا کنند، از این رو به یک روش نوین تأمین مالی نیاز است تا بتوانند معضلات مالی را مدیریت کرده، در مسیر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، تعریف پروژه‌های جدید و توسعه پایدار به درستی حرکت کنند.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری به بخش خصوصی تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های معتبر تأمین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است و تحقق این مهم، می‌تواند علاوه بر تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، زمینه را برای کسب درآمدهای پایدار شهری فراهم کند.

وی ادامه داد: شهرداری زرین‌شهر خود را موظف به همکاری با بخش خصوصی می‌داند؛ از این رو با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، در مسیر معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زرین‌شهر گام برداشته شد تا بسترهای لازم جهت معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، افزایش گردش مالی، خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصاد شهری فراهم شود.

شهردار زرین‌شهر، یکی از رویکردهای شهرداری زرین‌شهر در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را توسعه گردشگری دانست و اضافه کرد: شهرداری زرین‌شهر در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با رویکردی نوین حضور یافت و از شیوه‌های جدید برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره برد.

اسماعیلی‌احمدی از رونمایی دو کتابچه الکترونیک جاذبه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری شهرداری زرین‌شهر خبر داد و گفت: کتابچه الکترونیک جاذبه‌های گردشگری به معرفی آثار تاریخی همچون باغ برجی ریز، مسجد جامع، حمام ساحل و غذاهای سنتی همچون دمپخت لاخلی، برنج لنجان و مشاغل کهن همچون طناب‌بافی، توربافی و آهنگری پرداخته است.

شهردار زرین‌شهر افزود: در این کتابچه، سرداران شهید خطه طلایی ایران، صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری همچون پارک ساحلی، پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای و هفته نکوداشت زرین‌شهر معرفی شده است که زمینه آشنایی دیگر شهرهای ایران را با فرهنگ و آداب و رسوم شهروندان زرین‌شهر فراهم می‌کند.

اسماعیلی‌احمدی تاکید کرد: در کتابچه الکترونیک سرمایه‌گذاری شهرداری زرین‌شهر به معرفی مجموعه متنوعی از فرصت‌های گردشگری، خدماتی، تفریحی و رفاهی پرداخته شده است و به فرصت‌های شاخص سرمایه‌گذاری همچون مجتمع تجاری-خدماتی پارک سوار، مجموعه گردشگری پارک کوهستان، دهکده گردشگری، مجتمع خدماتی بین راهی، معاینه فنی خودروهای سنگین شهرک حمل‌ونقل کالای زرین شهر و فاز دوم شهرک مشاغل کارگاهی اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در توسعه شهر به مباحث کیفی و فرهنگی نیز باید توجه شود، تاکید کرد: با توجه به اهمیت رشد شهر همزمان با توسعه آن، شهرداری زرین‌شهر با کارشناسانی که به صورت علمی در حوزه گردشگری فعالیت داشتند، ارتباط برقرار کرده است؛ همچنین استفاده از ظرفیت مراکز آموزش علمی مورد توجه قرار گرفت تا در حوزه‌های مرتبط با مباحث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت علمی و تحقیقاتی آن‌ها استفاده شود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری به عنوان مکانی برای ارائه خدمات، ایده‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، موجب تقویت هم‌افزایی و مورد توجه قرار گرفتن انتظارات جامعه هدف گردشگری، همچنین ارائه فرصت‌های گردشگری شهرهای مختلف ایران از جمله زرین‌شهر به سرمایه‌گذاران بود.

اسماعیلی‌احمدی گفت: حضور مدیران ارشد کشور همچون وزیر کشور، معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار اصفهان و مدیران کل در غرفه شهرداری زرین‌شهر دستاوردهای خوبی را برای مدیریت شهری زرین‌شهر به همراه داشت؛ امیدواریم در آینده نزدیک ثمرات حضور در این نمایشگاه برای شهروندان نیز ملموس شود.

کد خبر 552870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.