عزیزی خادم: جام جهانی قطر برای ما متفاوت است / اردوهای تیم ملی در قطر برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تفاهم خوبی با قطری‌ها داشتیم و امیدوارم اردوهای تیم ملی را در قطر برگزار کنیم، جام جهانی قطر از هر جهت برای ما متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهاب‌الدین عزیزی خادم، بعد از پیروزی تیم ملی مقابل امارات در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار کرد: من این پیروزی مهم را تبریک می‌گویم. هفته گذشته صعودمان قطعی شد و امیدوارم روندمان در بازی‌های باقی مانده تداوم داشته باشد. ما به مدد الهی، تاریخ فوتبال آسیا را از هر نظر تسخیر کردیم. این با رحمت خدا شکل گرفته است. کادر فنی و بازیکنان عزیز تاریخ جدیدی در فوتبال آسیا بنا کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: تیم ملی فوتبال ایران جز رکورددارهای بازی‌های رسمی بوده است و این نکته بسیار مهمی است. کار خیلی سخت می‌شود و نباید توقع را بالا ببریم. رسانه‌ها باید فضا را ایجاد کنند. در جام جهانی بهترین‌های دنیا می‌آیند. در زمان باقی مانده، مهم‌ترین مساله، تدارک امکانات است. ما از شرایط سخت به لطف خدا و زحمات دوستان، به یک شرایط مطلوب رسیدیم اما نباید توقعات بالا برود. دولت قول‌هایی داده است که امکانات را فراهم کند. امیدوارم در این فضا مثل مسابقات انتخابی جام جهانی، بتوانیم شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم و باعث دستاوردهای جدیدی شویم.

وی با اشاره به تأسیس دبیرخانه ستاد جام جهانی، گفت: در اوایل هفته، دبیرخانه ستاد جام جهانی را بنا می‌کنیم. جام جهانی قطر از هر جهت برای ما متفاوت است، از نظر نزدیکی به قطر، بافت فرهنگی منطقه، همچنین مناسبات و روابط تجاری که با کشور قطر داریم، شرایط ما متفاوت است. امیدواریم این ستاد با کمک دیگر دستگاه‌های مختلف و مرتبط با یک برنامه‌ریزی درست و مناسب شرایط خوبی را برای حضور در قطر رقم بزند.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما دوشادوش ملی‌پوشان حرکت می‌کنیم و با یک برنامه جامع و منظم و استفاده از فیفا دی‌های مختلف و برنامه‌ای مبتکرانه و به روز، تیم ایران را آماده می‌کنیم. ما نباید خودمان را از برنامه‌ها و راه بردهای تیم‌های حاضر در جام جهانی محروم کنیم. حضور هم میهنان و هم وطنان عزیزمان در کنار تیم ملی ایران نیز مهم است که باید برای همراهی تیم ملی به دوحه بیایند و یار تیم میل باشند؛ من فکر می‌کنم در اوایل هفته این ستاد ایجاد خواهد شد تا یک برنامه منسجم طراحی شود.

عزیزی‌خادم در پاسخ خبرنگار مبنی نگرانی‌ها از شرایط تیم ملی امید، گفت: تیم ملی امید کار خودش را دارد انجام می‌دهد. ما در رقابت‌های آسیا میانه شرکت کردیم و با صعودی که کردیم به ازبکستان خواهیم رفت، نکته مهمی که وجود دارد این است که این فدراسیون از این حیث متمایز است که استارت تیم ملی امید برای حضور در المپیک پاریس از الان زده است، در گذشته برای تیم ملی امید شرایط به این شکل نبود و چند ماه قبل از مسابقات برای حضور برنامه‌ریزی می‌شد.

او اضافه کرد: امیدوارم تیم ملی امید شرایط خوبی به دست بیاورد. شرایط کرونا تأثیرگذار است و ما نیز مقداری درگیر بازی‌های ملی شدیم. امیدوارم شرایطی ایجاد شود که برای تیم ملی امید هم فیفا دی وجود داشته باشد تا بتوان از آن استفاده کند. تیم ملی امید در خرداد ماه باید برای مرحله نهایی قهرمانی آسیا در ازبکستان برود. تیم ملی امید در کنار دیگر تیم‌های ملی که کارنامه موفقی داشتند در حال جلو رفتن است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه مهدی مهدوی‌کیا چه زمانی به ایران برمی‌گردد، تصریح کرد: امیدواریم ایشان طبق برنامه‌هایی که دارند، برگردند و دوباره کار خود را شروع کنند.

وی ادامه داد: تفاهم خوبی با قطری‌ها داشتیم و امیدوارم اردوهای تیم ملی را در قطر برگزار کنیم که خیلی برای ما مهم است. با توجه به شرایط و مناسبات خوبی که با قطر داریم و پایگاه فوتبالی شدن کشور قطر در جهان حضور و آماد سازی تیم میل در این کشور برای ما اهمیت زیادی دارد؛ همچنین با توجه به اینکه ما به جام جهانی سریع‌ترین صعود را در آسیا رقم زدیم، امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم ملی ایجاد کنیم.

عزیزی خادم در پایان گفت: امیدوارم این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد چون همه به این پیروزی‌ها عادت کردند.

کد خبر 552869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.