آیا کمردرد جزو علائم کرونای طولانی‌مدت است؟

به نظر می‌رسد که کمردرد یکی از علائم کرونای طولانی‌مدت ناشی از سویه اومیکرون است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً اعلام کرده است که گونه اومیکرون ویروس کرونا در ۱۷۱ کشور دنیا شیوع پیدا کرده و ممکن است به مرور زمان به عنوان گونه غالب جایگزین گونه دلتا شود. با وجود اینکه گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف بیماری می‌شود و علائمی شبیه سرماخوردگی دارد، افراد باید آن را جدی بگیرند و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند. علاوه بر این، با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونای اومیکرون در سراسر دنیا، لازم است افراد در مورد علائم بیماری ناشی از آن آگاهی لازم را داشته باشند.

کرونای طولانی‌مدت ناشی از اومیکرون باعث بروز کمردرد می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که کمردرد، یکی از هشت علامت جدید گونه اومیکرون ویروس کرونا است. این مشکل پس از شناسایی نوع جدید ویروس کرونا در آفریقای‌جنوبی گزارش شد، پس از آن متخصصان زیادی در سراسر دنیا اعلام کردند که بیماران قابل توجهی از دردهای عضلانی که به صورت کمر درد پدیدار می‌شود، رنج می‌برند. موضوع قابل توجه در این زمینه این است که کمردرد حتی پس از منفی شدن تست کرونا نیز باقی می‌ماند، متخصصان معتقدند با وجود اینکه علائم کرونای اومیکرون ممکن است خفیف باشد، اما نمی‌توان احتمال بروز کرونای کووید -۱۹ طولانی مدت را نادیده گرفت.

آیا علائم کرونای اومیکرون شبیه به سرماخوردگی است؟

اگرچه متخصصان اعلام کرده‌اند که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف بیماری کووید -۱۹ می‌شود و علائمی شبیه سرماخوردگی یا آنفلوآنزای خفیف دارد، اما آژانس‌های بهداشتی نسبت به شیوع گسترده این گونه جهش یافته هشدار داده‌اند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز این تصور را رد کرده است و اعلام کرد که اومیکرون مانند سرماخوردگی معمولی نیست؛ زیرا ممکن است افراد مبتلا به آن در بیمارستان بستری شوند یا حتی جان خود را از دست بدهند. همچنین این احتمال وجود دارد که افراد مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا درگیر کووید طولانی شوند و تا مدت‌ها از علائم بیماری رنج ببرند.

علائم کرونای اومیکرون چیست؟

گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا بسیار قابل انتقال است، اما در مقایسه با گونه دلتا باعث بروز علائم خفیف‌تر بیماری می‌شود. علائمی مانند تب خفیف، خارش گلو، بدن‌درد شدید، تعریق شبانه، آبریزش بینی، عطسه، استفراغ و از دست دادن اشتها نشان دهنده بروز کرونای اومیکرون در بدن است. به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا حس بویایی یا چشایی خود را از دست نمی‌دهند، همچنین بیماران مبتلا به کرونای اومیکرون دچار گرفتگی بینی یا تب بسیار بالا نمی‌شوند.

پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ چه اقداماتی انجام دهیم؟

با توجه به اینکه گونه اومیکرون ویروس کرونا با سرعت زیادی در سراسر جهان در حال گسترش است، لازم است افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند و به علائم ناشی از این بیماری توجه کنند. توصیه شده است در صورت بروز علائم خاص خود تست کرونا انجام دهید و تا مشخص شدن نتیجه آن خود را ایزوله کنید. علاوه بر این، لازم است افراد آگاه باشند که پس از منفی شدن تست کرونا و بهبود یافتن از بیماری، هنوز بدن آن‌ها برای احیای انرژی خود به زمان نیاز دارد، بنابراین توصیه شده است که بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ به میزان کافی استراحت کنند، از رژیم غذایی سالم پیروی و به میزان کافی آب بنوشند تا بدن آن‌ها هیدراته باقی بماند. همچنین، این گروه از افراد باید از کار کردن زیاد یا ورزش سنگین نیز اجتناب کنند، زیرا ممکن است بدن در این شرایط تحت فشار قرار بگیرد و خطر بروز علائم کرونای طولانی مدت افزایش پیدا کند.

کد خبر 552830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.