پیشنهاد وزیر کشور برای اجباری شدن تزریق دوز سوم واکسن

وزیر کشور گفت: برای کنترل موثرتر بیماری در کشور پیشنهاد تزریق اجباری دوز سوم واکسن کرونا به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اظهار کرد: مهم‌ترین نگرانی در شرایط کنونی، گسترش شیوع سویه امیکرون در کشور است و در این راستا آخرین آمارها در وزارت بهداشت گویای افزایش تعداد مبتلایان سرپایی و افزایش شهرهای قرمز دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فاکتور مؤثر در شیوع بیماری، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، تصریح کرد: لازم است که همه بخش‌های جامعه نظیر اصناف، ادارات و عموم مردم اهتمام جدی تری با توجه به خطر بیماری داشته باشند.

وزیر کشور با تاکید بر استفاده از ماسک و ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: نباید اجتماعات غیر ضرور شکل گیرد و در این خصوص نظارت جدی صورت می‌گیرد.

وی گفت: براساس آخرین آمارها، میزان تزریق دوز سوم حدود ۲۵ درصد است و این رقم باید به نحو مؤثری ارتقا یابد.

وحیدی تاکید کرد: در حال بررسی این موضوع با همکاری وزارت بهداشت و درمان هستیم که دوز سوم واکسن را برای فعالیت مشاغل و اصناف و سایر حوزه‌ها اجباری شود و البته این موضوع باید به تصویب ستاد ملی کرونا جهت لازم‌الاجرا شدن برسد.

وی همچنین اظهار کرد: از مردم عزیز، اتحادیه‌ها و اصناف می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ندهیم مدیریت مطلوب کشور در کنترل بیماری دچار آسیب شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ادامه داد: وزارت بهداشت با تقویت مراکز سرپایی به دنبال جلوگیری از ازدحام بیماران در بیمارستان هاست و باید در این خصوص حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وحیدی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نحوه برگزاری مراسم بیست‌ودوم بهمن ماه گفت: برگزاری مراسم امسال به صورت خودرویی برقرار است و البته برگزاری حضوری مراسم منوط به تصمیم ستاد ملی کروناست و هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

وی همچنین در خصوص برگزاری کنسرت‌ها در کشور تصریح کرد: در این خصوص در ستاد ملی کرونا مصوب شده که تجمعات با یک چهارم ظرفیت مجاز به برگزاری هستند.

وزیر کشور در خصوص موضوع اختیارات به استانداران در تعطیلی مدارس اظهار کرد: اختیاراتی که به استانداران داده شده به این شکل است که اگر در مدرسه مورد ابتلایی مشاهده شد در گام نخست، فرد بیمار در مدرسه حاضر نمی‌شود و اگر تعداد ابتلاء افزایش یافت مدیران استانی حق تعطیلی همان کلاس و مدرسه را دارند و تعطیلی مدارس در سطح استانی به مصوبه ستاد ملی کرونا نیاز دارد.

کد خبر 552823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.