شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

نمادهای گروه خودرویی درحال‌حاضر لیدری بازار را در دست گرفته‌ و امید است این روند تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز با رشد نیم درصدی، شاخص کل به شش هزار و ۶۸۱ واحد رسید و از مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد عبور کرد. با اینکه نرخ دلار در بازار تهران روند کاهشی داشت، این موضوع تأثیری بر روند بازار نداشته است؛ البته نسبت به روزهای گذشته میزان رشد کمتر بود اما ارزش معاملات به محدوده چهار هزار میلیارد تومان در بازار بورس تهران رسید که نسبت به روزهای قبل بهتر بهبود پیدا کرد. نمادهای گروه خودرویی درحال‌حاضر لیدری بازار را در دست گرفته و امید است این روند تداوم داشته باشد.

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست شاخص‌ها

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

تغییرات شاخص‌کل و هم‌وزن در روز جاری

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد شش هزار و ۶۸۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار و ۵۵۹ واحدی در سطح ۳۳۳ هزار و ۲۸۸ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۵۲ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۷۷ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۲۲

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۶۸

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۶۶ واحدی به سطح ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۰.۳۸ درصد رشد یافت.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۶۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۸۹

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۱ هزار و ۸۲۵ و ۱۹ هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد و ۴۵۸ و سه میلیارد ۱۴۳ میلیون برگه سهم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست اخبار بازار

پس از ۱۲ سال کارگزاری جدیدی مجوز فعالیت گرفت

محمدعلی شریفی‌نیا، مدیرعامل کارگزاری در حال تأسیس پویان گفت: آخرین مجوز صادر شده برای کارگزاری بورس مربوط به ۱۲ سال گذشته یعنی سال ۸۸ است. گرفتن مجوز برای ما که طرح کسب‌وکار خود را به عنوان اولین درخواست ارائه داده بودیم چیزی در حدود یک تا یک ماه و نیم زمان برد. این فرآیند بسیار شفاف و در سایت سازمان بورس شرایط آن مشخص است. هر کسی که شرایط آن را دارد می‌تواند بیاید و مجوز کارگزاری بگیرد که این فصل نوینی در بازار سرمایه ایران است.

سود سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است

علی اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: پرتفوی سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی و پانصد هزار تومانی است. در نظر داشته باشید که تعداد سهامداران یک میلیونی تقریباً ۱۲ درصد از کل ۴۹ میلیون نفر است. اگر کسی سهام عدالت یک میلیون تومانی داشته باشد، سود متعلق به آن حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده و اگر هم سهامدار عدالت ۵۳۲ هزار تومانی باشد حدود ۶۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کند؛ اما اینکه برای سهامداران از هر دو گروه چه مبلغی را می‌توان تا پایان سال وصول کرد و چه مبلغی از میزان وصول شده را می‌توان توزیع کرد به مؤلفه‌های مختلفی بستگی دارد.

اخبار شرکت‌ها

بیشترین ورود پول حقوقی به نمادها

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

عرضه اولیه شرکت پویا زرکان آق دره

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست تاریخ: چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

ساعت: مطابق با پیام ناظر در روز عرضه

تعداد: حداکثر ۲۵۰ سهم

دامنه قیمت: ۱۷,۷۲۶ تا ۲۱,۶۶۶ ریال

حداکثر مبلغ مورد نیاز هر کد: ۵۴۲ هزار تومان

هرمز: فولاد هرمزگان جنوب امروز ۳۰,۰۰۰ تن تختال C در بورس کالا با قیمت پایه ۱۴۶,۹۹۲ ریال عرضه کرد. ۵,۰۰۰ تن آن تا قیمت ۱۴۸,۲۸۹ ریال رقابت شد که ۰.۹ درصد بالاتر از قیمت پایه است. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۱۴۸,۰۷۵ ریال مچ شد که ۱.۳ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۲۱ دی است.

فخوز: فولاد خوزستان امروز ۲۰,۰۰۰ تن شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۵SP در بورس کالا با قیمت پایه ۱۲۸,۵۰۲ ریال عرضه کرد. ۴,۰۰۰ تن آن تا قیمت ۱۳۰,۲۹۹ ریال رقابت شد که ۱.۴ درصد بالاتر از قیمت پایه است. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۱۳۰,۱۳۶ ریال مچ شد که ۱.۶ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۵ بهمن است.

فولاد: فولاد مبارکه اصفهان امروز ۲۷,۰۵۰ تن ورق سرد B در بورس کالا با قیمت پایه ۲۱۶,۷۴۵ ریال عرضه کرد. ۲۷,۰۵۰ تن معامله در همان قیمت پایه صورت گرفت که ۷.۹ درصد کم‌تر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۲۱ دی است.

ارفع: آهن و فولاد ارفع امروز ۱۰,۰۰۰ تن شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)۵SP در بورس کالا با قیمت پایه ۱۲۸,۵۰۲ ریال عرضه کرد. ۵,۰۰۰ تن آن تا قیمت ۱۳۰,۸۹۹ ریال رقابت شد که ۱.۸ درصد بالاتر از قیمت پایه است. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۱۳۰,۷۲۹ ریال مچ شد که ۰.۹ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۵ بهمن است.

بازار جهانی

نگاهی به بازار جهانی آلومینیوم

بی‌ثباتی در میزان عرضه کالای آلومینیوم منجر به ادامه روند افزایش قیمت‌های کالای آلومینیوم در بورس فلزات لندن شده، به نحوی که قیمت‌ها به سرعت در حال نزدیک شدن به حداکثر قیمت‌های قبلی که به دلیل ایجاد بحران انرژی در کشورهای اروپایی و چین اتفاق افتاد نزدیک می‌شود.

با نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی چین که از اول فوریه آغاز خواهد شد، بسیاری اقدام به افزایش خرید کردند؛ چراکه بسیاری بر این باور هستند که پس از پایان تعطیلات رشد تقاضای فلزات در چین منجر به رشد قیمت آن‌ها خواهد شد. در همین حین، بحران انرژی در اروپا و افزایش تنش میان روسیه و اوکراین، باعث تداوم رشد قیمت آلومینیوم شد تا جایی که حتی قیمت آلومینیوم در روز چهارشنبه از سطح ۳.۱ هزار دلار بر تن نیز فراتر رفت.

میانگین موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن و چین در کمترین میزان خود قرار داشته و در هفته اخیر تغییر خاصی ثبت نکرده است و در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

پریمیوم جهانی به دلیل تنش بین اوکراین و روسیه در هفته گذشته رشد داشته است. در ایالات متحده آمریکا این عدد ۴.۵ درصد ثبت شده است. ایجاد هرگونه نشانه‌ای مبنی بر وضع تحریم‌های سنگین اقتصادی بر ضد کارخانه‌های روسی منجر به اعمال احتمالی تأثیرات زیان‌آوری روی شرایط آسیب‌پذیر کنونی عرضه کالای آلومینیوم در بازارهای بین‌المللی خواهد شد.

شرکت تأثیرپذیر: فایرا

بررسی وضعیت روی در بازار جهانی

در هفته‌ای که گذشت، قیمت روی ۴۳ دلار کاهش یافت و به ۳,۶۲۶ دلار بر تن رسید. موجودی انبار روی ۱۷,۱۶۱ تن نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است و از ۷۵,۱۷۲ تن به ۹۲,۳۳۳ تن رسید. انبار نانچو در جنوب شرقی چین بیشترین افزایش ذخیره روی به مقدار ۴,۵۲۴ تن را گزارش کرده است.

قراردادهای آتی این فلز در قیمت ۳,۶۰۹ دلار بر تن بسته شد. این رقم نسبت به پنجشنبه، ۲۷ ژانویه، ۲۱ دلار کاهش داشته است. در جریان معاملات روز جمعه بورس فلزات لندن، علی‌رغم کاهش قیمت تمام فلزات پایه، روی و آلومینیوم سطوح قیمت خود را حفظ کرد. به طور کلی به دلیل تعطیلات سال نو، تقاضای روی در هفته اخیر پرنوسان نبوده و هفته آرامی را سپری کرد.

شرکت تأثیر پذیر: فرآور، فروی، فاسمین، کبافق، کاما، فسرب، فزرین، فتوسا، فگستر

تحلیل وضعیت ورق گرم در بازارهای جهانی

در منطقه اروپا عمده تولیدکنندگان انتظار افزایش قیمت‌های آتی را دارند. بهبود تقاضای تولید خودرو، افزایش قیمت مواد اولیه و لجستیک از دلایل این خوش‌بینی‌ها عنوان می‌شود. در هفته گذشته آرسلور میتال لیدر فولاد دنیا، قیمت‌های خود را ۵۰ دلار افزایش داد و به حدود ۱,۰۵۰ دلار / تن رساند. همچنین اتحادیه اروپا قصد دارد تعرفه ۷۵ دلاری آنتی دامپینگ بر واردات ورق گرم روسیه بر این منطقه را وضع کند. روسیه سالانه در حدود دو میلیون تن ورق گرم به اروپا صادر می‌کند.

در چین سطح معاملات صادرات و داخلی کشور به دلیل تعطیلات پیشرو محدود بود. بر خلاف بازار نقدی، بازار فیوچرز یکی از پر جنب و جوش‌ترین روزهای خود را سپری کرد که حاکی از رونق بازار چین بعد از تعطیلات است. در این هفته شاخص فیوچرز ورق گرم افزایش ۱۲۸ یوانی داشت و به مرز ۴۹۵۰ یوان رسید. در بازار صادراتی نیز اکثر تجار انتظار افزایش قیمت‌ها بعد از تعطیلات را دارند. آن‌ها معتقدند بهبود تقاضای فصلی، محدودیت عرضه به دلیل المپیک زمستانی دو آیتمی هستند که این مهم را رقم خواهند زد.

در منطقه CIS با توجه به خرید مواد اولیه با قیمت بالا، با بازگشت اکراینی‌ها به بازار قیمت‌های بالاتری پیشنهاد شد. هر چند که تجار روسی در بازار فعالیتی نداشتند. پیشنهادات قیمتی در حدود ۷۸۵ دلار شنیده می‌شد که رشد ۲۵ دلاری نسبت به هفته گذشته داشته است.

تحلیل وضعیت نفت در بازار جهانی‌

قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت تا ۹۰ دلار افزایش پیدا کرد که بالاترین سطح از ۲۰۱۴ تاکنون است. مسائل بنیادی در سمت عرضه و تقاضا از قیمت این محصول حمایت می‌کند. سرمایه‌گذاران انتظار دارند که اومیکرون علی‌رغم سرعت انتشار بسیار بالا، منجر به افزایش محدودیت‌ها نشود. بنابراین چشم‌انداز تقاضا براساس گزارش‌های اوپک‌پلاس و آژانس بین‌المللی انرژی قوی است. سمت عرضه با توجه به محدودیت‌های تولید اوپک‌پلاس و کمبود سرمایه‌گذاری در این حوزه، انتظار می‌رود جواب‌گوی تقاضا به ویژه در دو فصل اول ۲۰۲۲ نباشد. بنابراین انتظار می‌رود قیمت نفت در نیمه اول ۲۰۲۲ در سطوح بالا باقی بماند اما در نیمه دوم با توجه به کاهش محدودیت‌های عرضه، قیمت نفت انتظار می‌رود کاهش پیدا کند.

ذخایر نفت آمریکا از جمله ذخایر استراتژیک ۲.۴ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به ۴۱۶.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. ذخایر نفت آمریکا هشت درصد زیر متوسط پنج ساله اخیر قرار دارد. واردات نفت آمریکا به طور متوسط ۶.۲ میلیون بشکه در روز بوده که ۰.۵ میلیون بشکه در روز نسبت به یک هفته قبل‌تر کاهش پیدا کرده است. واردات نفت آمریکا در طول چهار هفته گذشته به طور متوسط ۶.۲ میلیون بشکه در روز بوده که ۹.۸ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بالاتر است.

نقشه بازار بورس

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را شکست

کد خبر 552746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.