تشکیل کارگروه برای ساماندهی رودخانه‌های رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از تشکیل کارگروهی توسط استاندار گیلان در راستای اجرای مصوبات دولت و ساماندهی وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهررود این شهر خبر داد.

محمدحسین واثقکارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان گیلان، ساماندهی تصفیه‌خانه شیرابه لندفیل و دفن‌گاه زباله سروان و رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود شهر رشت از مباحث مهم بود.

وی افزود: وزیر کشور از دفن‌گاه زباله سروان بازدید کرد و در این رابطه توضیحات و راهکارهایی به وی پیشنهاد و مقرر شد این موارد از طریق کارگروهی مورد بررسی قرار گیرد و محل دفن زباله سراوان در اسرع وقت ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: رئیس‌جمهور برای رفع آلودگی دو رودخانه شهر رشت دستور ویژه‌ای داد و اعتبار خوبی نیز برای ساماندهی آنها در نظر گرفته شد، اما این موضوع مشروط به آن است که اعتبار هر چه سریع‌تر تخصیص یابد و بودجه نیز در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در زمان "محمدباقر نوبخت"، رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتباری برای ساماندهی رودخانه‌های رشت تخصیص داده شد، اما متأسفانه با توجه به مدیریت نادرست، این اقدام بین چندین سازمان تقسیم شد و در نتیجه رودخانه‌ها به صورت مناسبی ساماندهی نشدند.

کارگرنیا با بیان اینکه در انتظار ابلاغ مصوبات سفر رئیس‌جمهور به شهر رشت به صورت مکتوب برای اجرای آن هستیم، افزود: روز دوشنبه هفته جاری استاندار گیلان برای ساماندهی رودخانه‌های رشت، کارگروهی تشکیل داد تا مصوبات دولت را اجرا کند.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی دفن‌گاه زباله سروان و رودخانه‌های شهر رشت بسیار امیدوار هستیم زیرا رئیس‌جمهور در راستای حل این مشکلات بسیار جدی بوده و خود وزیر کشور نیز شخصاً برای رفع معضلات آن ورود کرده است‌، تصریح کرد: ساماندهی تصفیه‌خانه شیرابه لندفیل و دفن‌گاه زباله سراوان جزو وظایف وزارت کشور بوده است که امیدواریم با تدبیر استاندار گیلان و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط شاهد اتفاقات خوبی در این دو بخش باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بحث رفع مشکلات ترافیکی از جمله احداث رینگ ۹۰ متری (کمربندی در دور شهر)، یکی دیگر از مباحث مهم جلسات سفر اخیر هیئت دولت به شهر رشت بوده است، افزود: در جلسه‌ای با حضور جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور و مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور بحث احداث تراموا که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود، مطرح و مقرر شد در دستور قرار بگیرد و برای اجرای این طرح نیز اعتبارات مالی لازم اختصاص یابد.

کد خبر 552734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.