چالش‌های کنونی اصفهان ناشی از توسعه ناپایدار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: مسائل محیط‌زیست ازجمله فرونشست، آلاینده‌ها، حقابه و مشکلات تالاب، چالش‌های مهم این روزهای اصفهان محسوب می‌شود که ناشی از توسعه‌های ناپایداری انجام شده طی چند سال گذشته است و به برنامه‌ریزی با نگاه عالمانه و تحقق‌پذیر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _سه‌شنبه دوازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰_ در حاشیه کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط‌زیست اظهار کرد: اکنون اصفهان در یک نقطه عطف قرار دارد و این روزها برای تاریخ و تمدن مردم اصفهان بسیار مهم است.

وی افزود: مسائل محیط‌زیست ازجمله فرونشست، آلاینده‌ها، حقابه و مشکلات تالاب، چالش‌های مهم این روزهای اصفهان است که ناشی از توسعه‌های ناپایداری انجام شده طی چند سال گذشته است و به برنامه‌ریزی با نگاه عالمانه و تحقق‌پذیر نیاز دارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: این پیگیری‌ها باید انجام و به مطالبات به‌حق مردم به صورت علمی توجه شود؛ زیرا مسائل زیست‌محیطی می‌تواند بحث‌های اجتماعی، حقوقی و مسائل مختلف را به همراه خود بیاورد و نیاز است که حقوق از دست رفته به مردم بازگردانده شود.

زینلیان خاطرنشان کرد: تشکیل این کنسرسیوم بسیار امیدوارکننده بود و اکنون استان اصفهان از نظر دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و اساتید بسیار خوب و دغدغه‌مند در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تشکیل شدن این جلسات نشان‌دهنده همین دغدغه‌ها است.

وی اضافه کرد: استانداری و تمام دستگاه‌های اجرایی استان در خدمت افراد خواهد بود و امیدواریم که دانشگاه‌، صنعت و جامعه در کنار یکدیگر شعارهای ذکر شده را محقق و فردایی بهتر را برای مردم ایجاد کنند.

کد خبر 552718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.