تدوین سند توسعه محله سرچشمه در «قیدار»

شهردار «قیدار» از بازنگری در محدوده بازآفرینی این شهر، افزایش محدوده تحت نفوذ آن و تهیه سند توسعه محله سرچشمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمصطفی موسوی، در نشست ستاد بازآفرینی با اشاره به موقوفه بودن اراضی شهری «قیدار»، اظهار کرد: مداخله اوقاف درباره اراضی وقف شده برای پیش‌برد طرح‌های شهری و آزادسازی معابر امری ضروری است و خواستار تشکیل کارگروه وقف ذیل ستاد بازآفرینی هستیم.

وی درخصوص مشکلات و چالش‌های شهرداری و شهروندان در محله سرچشمه، افزود: تهیه سند توسعه محلات واقع در محدوده بازآفرینی، حائز اهمیت است. با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و شهرستان قیدار، سند توسعه محله سرچشمه تدوین و شرکت تسهیل‌گر در این زمینه به‌کارگیری می‌شود.

شهردار قیدار با اشاره به مصوبات ستاد بازآفرینی این شهرستان گفت: کارگروه‌ها ذیل ستاد بازآفرینی در کوتاه‌ترین زمان تشکیل شده و اقدامات لازم جهت عملیاتی شدن برنامه‌ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با بازنگری در محدوده بازآفرینی و افزایش محدوده تحت نفوذ آن، اقدامات لازم جهت پیشگیری و کاهش خطرات جانی و مالی هنگام بروز احتمالی حوادثی مانند زلزله در این محلات انجام می‌شود.

موسوی با اشاره به همکاری بهزیستی و ستاد بازآفرینی، اضافه کرد: طرح جامع شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تشکیل کلاس‌های آموزشی در محدوده بافت فرسوده سرچشمه، در کارگروه فرهنگی تهیه و اقدام لازم در این خصوص با همکاری بهزیستی انجام می‌شود. همچنین پارکینگ نزدیک بانک کشاورزی باید تعیین تکلیف شود و به همکاری اداره کل راه و شهرسازی در این زمینه نیاز داریم.

کد خبر 552697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.