تحویل محموله جدید پاستوکووک‌پلاس در هفته آتی

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: هفته آتی محموله پاستوکووک‌پلاس، تحویل استان‌ها خواهد شد؛ اما تاکید شده است که منحصراً به افرادی که قبلاً واکسن پاستوکووک را دریافت کرده‌اند، تزریق شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا بیگلری درخصوص وضعیت مصرف و تولید واکسن پاستوکووک در کشور اظهار کرد: واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی است که درحال‌حاضر مجوز استفاده در کودکان را نیز دارد و در دو نوبت با فاصله یک ماه به گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال تزریق می‌شود. در عین حال در افراد بالاتر از ۱۸ سال واکسن یادآور آن به نام پاستوکووک‌پلاس با فاصله یک ماه به عنوان دوز سوم تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ میلیون دوز از این واکسن در اختیار وزارت بهداشت است، افزود: پاستوکووک پلاس تنها واکسن کووید -۱۹ در دنیا است که اساساً با هدف تزریق به عنوان دوز یادآور طراحی و تولید شده است. همچنین ازآنجاکه می‌تواند به عنوان دوز یادآور سایر واکسن‌ها نیز استفاده شود، با استقبال بسیار زیاد و گسترده مردم مواجه شده که نشانگر کیفیت این واکسن و اعتماد یک‌صدساله مردم به واکسن‌های تولیدی انستیتو پاستور ایران است.

اثرگذاری پاستوکووک بر اومیکرون

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: اکنون که مشخص شده این واکسن بر روی واریانت اومیکرون مؤثر است، قطعاً درخواست‌ها برای تزریق آن بسیار افزون‌تر خواهد شد. در عین حال واکسن تحویلی پاستوکووک پلاس به عنوان دوز یادآور به افرادی تزریق می‌شود که سایر واکسن‌ها مانند سینوفارم را دریافت کرده‌اند.

تحویل محموله جدید پاستوکووک پلاس؛ هفته آتی

وی با بیان اینکه بدیهی است برای بیش از ۶۰ میلیون نفر که واکسن‌های متفرقه ازجمله سینوفارم را تزریق کرده‌اند، امکان تأمین پاستوکووک پلاس وجود نداشته باشد، گفت: هفته آتی محموله پاستوکووک پلاس تحویل استان‌ها خواهد شد، اما تاکید شده است که به دلیل در اولویت بودن افرادی که در نوبت‌های قبل واکسن پاستوکووک را دریافت کرده‌اند، منحصراً به این افراد تزریق شود.

بیگلری خاطرنشان کرد: برای کودکان پاستوکووک تزریق می‌شود و پاستوکووک پلاس نیاز نیست. خوشبختانه واکسن پاستوکووک به وفور در کشور وجود دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 552686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.