استمرار انقلاب در گروی اتکا به نسل جدید است

استاندار اصفهان گفت: معرفی دستاوردهای انقلاب باعث زنده شدن امید در دل مردم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مرتضوی صبح امروز _دوازدهم بهمن‌ماه_ در آئین زنگ گلبانگ انقلاب سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که صبح امروز و در دبیرستان دخترانه شاهد برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، تبلور عینی اراده یک ملت به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود، این اتفاق بزرگ که در بهمن ۱۳۵۷ در سرزمین ما اتفاق افتاد، اسباب یک تحول جهانی را در ارکان توزیع و مبادله قدرت در دنیا به وجود آورد، اتفاقی که سبب شد انقلاب به عنوان تحول‌آفرین‌ترین انقلاب در زمان خود و تأثیر گذار تر ین انقلاب قرن نام بگیرد.

رمز بقای انقلاب، تلاش و از خود گذشتگی است

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این دستاورد به اراده ملت و حول محوریت امام راحل (ره)، ایمان به خدا و وحدت کلمه‌، حول کلمه الله شکل گرفت، یادآور شد: پیروزی انقلاب سبب شد، طاغوت دو هزار و ۵۰۰ ساله از این سرزمین برچیده شود. از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب حرکت‌های دانش‌آموزی و دانشجویی بود که گواه آن، تعداد شهدای دانش‌آموز و دانشجو است.

وی ادامه داد: اگر تلاش و کوشش دانش‌آموزان و دانشجویان نبود؛ بعید بود به راحتی انقلاب به ثمر بنشیند و امروز نیز آنچه سبب پیروزی انقلاب شد، رمز بقای آن است. مجاهدت، تلاش و ازخودگذشتگی که از آن در دوران مبارزات کشور یاد می‌کنیم، همان چیزی است که باید در جامعه جاری و ساری باشد تا استمرار و پایداری انقلاب را در مسیر خود تضمین کند.

مرتضوی استمرار انقلاب را در گروی اتکا به نسل جدید دانست و گفت: همان‌طور که درگ ذشته، نسل قبل تضمین‌کننده این مسیر بودند امروز هم راهی جز اتکا به نسل جدید نداریم؛ بنابراین باید یکی از وظایف خودمان را انتقال ابعاد هویتی به نسل بعد بدانیم، یعنی فرهنگ و مختصاتی که باعث شد انقلاب پیروز شود را با تمام ابعاد به نسل بعد منتقل کنیم و شرایطی فراهم کنیم که تحت تأثیر دشمن خدشه‌ای به پایه انقلاب یعنی مردم، وارد نشود.

معرفی دستاوردهای انقلاب، امید را در دل مردم زنده نگه می‌دارد

استاندار اصفهان ادامه داد: معرفی دستاوردهای انقلاب باعث زنده شدن امید در دل مردم خواهد شد و اگر امید پایدار بماند، ظرفیت و بضاعت اصلی حرکت مردم در این مسیر ادامه خواهد یافت تا به انقلاب حضرت ولی‌عصر (عج) بپیوندد.

وی به صدا در آوردن زنگ انقلاب را بهانه‌ای برای رویدادآفرینی دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در چنین ایام و رویدادهایی مانند زنگ انقلاب دنبال می‌شود، رویدادآفرینی است که شرایط را برای ارتباط بهتر با مدارس و دانش‌آموزان فراهم می‌کند و فرهنگیان باید تلاش کنند روایت‌گر مبارزات و مجاهدت‌ها باشند. دستاوردهای انقلاب و حرکت جبهه مخالفان باید از زاویه دید یک انسان منصف برای دانش‌آموزان تعریف شود تا دزدان این مرز و بوم قصد دست‌درازی به این ارزش‌ها را نداشته باشند.

مرتضوی از بهره‌برداری بیش از دو هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بیش از پنج میلیارد ریال آماده شده است و برای بیش از ۱۰ هزار نفر در استان، اشتغال ایجاد می‌کند.

کد خبر 552680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.