تهدید مضاعف اومیکرون برای پرخطرها

رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) از افزایش موارد بستری کرونایی در بخش‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یو خبر داد و گفت: اگر قرار باشد حجم بالایی از موارد ابتلاء را داشته باشیم، افراد گروه‌های پرخطر، حتی در شکل خفیف همه‌گیری، حتماً پایشان به بخش‌های بیمارستانی و بستری باز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، تقی ریاحی در خصوص وضعیت مراجعات کرونایی و بستری در بیمارستان رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: اوایل دی‌ماه هیچ بیمار کاندیدای بستری در آی‌سی‌یو وجود نداشت و پس از دو سال بخش‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی بسته شد و در عین حال میزان بستری کرونایی در بخش‌ها نیز بسیار محدود بود.

وی افزود: در ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته میزان مراجعات سرپایی کرونا افزایش یافته و میزان مراجعات بستری نیز بالا رفته است. در عین حال با توجه به وخامت حال برخی از مبتلایان به کرونا، بخش آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی مجدداً بازگشایی شد و در بخش تنفسی نیز بیماران کرونایی بستری شدند.

رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) ادامه داد: به طور واضح بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بیشتر شده‌اند. حتی برخی بیماران عادی با فکر اینکه سرما خورده‌اند، مراجعه می‌کنند اما ابتلای آنها به کرونا مشخص می‌شود. هرگونه علائم تنفسی و سرماخوردگی را باید ابتلاء به کرونا تلقی کرد و پروتکل‌های بهداشتی مربوطه را برای عدم انتقال بیماری به دیگران رعایت کرد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به رفتار ویروس اومیکرون در روزها و هفته‌های آینده باید شاهد افزایش موارد بستری بیماران و حتی افزایش بستری در بخش‌های مراقبت ویژه باشیم.

ریاحی خاطرنشان کرد: رفتار اومیکرون قطعاً به شدت رفتار سویه دلتا نیست، اما اگر قرار باشد حجم بالایی از موارد ابتلاء را داشته باشیم، افراد گروه‌های پرخطر، مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای در معرض خطر هستند و حتی در شکل خفیف همه‌گیری حتماً پایشان به بخش‌های بیمارستانی و بستری باز خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 552666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.